Preskoči na glavni sadržaj

U Rotterdamu održane svjetske premijere filmova Polako nikuda, Ingresso Animali Vivi i Horror Vacui

Dugometražni eksperimentalno-igrani film Polako nikuda autora Damira Čučića svjetsku premijeru imao je u subotu, 28. siječnja u sklopu sekcije Harbour Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu. U sekciji Short & Mid-length proteklog su se vikenda publici prvi put predstavili i kratkometražni filmovi Ingresso Animali Vivi Igora Grubića te Horror Vacui Borisa Poljaka. 

"Prekrasno je doći u Rotterdam i imati na ovom festivalu svjetsku premijeru. To je velika čast za svakog autora, pa tako i za mene, pogotovo zato što je većina selektiranih filmova koje sam dosad ovdje pogledao vrhunske kvalitete. Premijera filma 'Polako nikuda' održala se u punoj dvorani. Ono što me ugodno iznenadilo je količina mladih filmskih djelatnika koji su došli na projekciju. Q&A je bio odličan i publika je sudjelovala u pitanjima, pa je sveukupna atmosfera zaista bila sjajna," rekao je Damir Čučić povodom svjetske premijere dugometražnog eksperimentalno-igranog filma Polako nikuda.

Prva javna projekcija filma na 52. izdanju Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu održala se u subotu, 28. siječnja. Film Damir Čučića dio je programa Harbour, u sklopu kojeg će u srijedu, 1. veljače višestruko nagrađivano Sigurno mjesto Jurja Lerotića (produkcija Pipser, Miljenka Čogelja) imati nizozemsku premijeru. 

U glavnim ulogama filma Polako nikuda nastupaju Katarina Arbanas i Jura Ruža, a u sporednim Ksenija Marinković, Marina Redžepović i Bojan Perić. Producenti filma su Damir Čučić, Matko Burić i Hrvoje Selec. Film nastaje u produkciji Hrvatskog filmskog saveza. 

U Rotterdamu prvi su se put publici predstavila i dva hrvatska kratkometražna naslova. Na oba, valja istaknuti, montažu potpisuje upravo Damir Čučić. 

Kratkometražni film Ingresso Animali Vivi scenarista i redatelja Igora Grubića svjetsku premijeru imao je također u subotu, 28. siječnja, u sklopu programa Short & Mid-length. Riječ je o hibridu animiranog, dokumentarnog i eksperimentalnog filma. Producent je Igor Grubić, a izvršne producentice su Marijana Veljović i Sara Čučić. Film je nastao u produkciji Kreativnog sindikata, a distributer je Bonobostudio. 

"Značajno je sudjelovati na ovako prestižnom filmskom festivalu gdje se prikazuje nevjerojatno raznolik izbor jakih filmova. Veliko je iskustvo dobiti povratne informacije za svoj rad od vrhunskih filmskih autora, kao i imati mogućnost usporedbe svog filma s progresivnim svjetskim ostvarenjima, i da možete doživjeti u kojoj mjeri vaš rad korespondira s time što se trenutno odigrava na svjetskom polju filmske umjetnosti. Važno je da na ovako velikom festivalu prisutno i nekoliko hrvatskih filmova. Do sada su svi naši filmovi izazvali lijepe reakcije i komentare. Mogu samo poželjeti svojim kolegama, kao i sebi, da se taj festivalski život naših filmova uspješno nastavi i dalje," rekao je tim povodom Igor Grubić. 

U nedjelju, 29. siječnja, pak, svoju svjetsku premijeru doživio je i eksperimentalno-dokumentarni film Borisa PoljakaHorror Vacui. Film se stilski nadovezuje na prethodne nagrađivane Poljakove filmove Splitski akvarelAutofocus i Oni samo dolaze i odlaze. Producenti filma su Matko Burić i Hrvoje Selec. Film je nastao pod okriljem Hrvatskog filmskog saveza. Distributer filma je Split Screen. 

Podsjećamo, dugometražni dokumentarni film Playing Men slovenskog redatelja Matjaža Ivanišina (hrvatski koproducenti su Vanja Jambrović i Tibor Keser, Restart) prikazuje se u sklopu programa posvećenog restauriranim klasicima i filmovima o filmskoj kulturi - Cinema Regained. Projekcije će se održati 1. i 4. veljače.

U tom programu premijeru će doživjeti i digitalna restauracija kratkometražne igrane satire Vatroslava MimiceŽenidba gospodina Marcipana (Zora film, 1963.). Hrvatska kinoteka Hrvatskog državnog arhiva digitalno je restaurirala ovaj film uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, a restauracija je izvedena u zagrebačkim studijima Ater i Klik film. Film će se prikazati 2. i 4. veljače. 

Uz to, u sekciji Limelight prikazuje se još i dugometražni igrani film Dani suše turskog redatelja Emina Alpera, koji također nastaje u koprodukciji s Hrvatskom (Anita Juka, 4Film). Prva projekcija filma već je rasprodana, a na rasporedu je u ponedjeljak, 30. siječnja. 

U industrijskom dijelu festivala, u sklopu radionice za producente u usponu - Rotterdam Lab, sudjeluje i hrvatski producent Matija Drniković (Wolfgang&Dolly).

Međunarodni filmski festival u Rotterdamu (International Film Festival Rotterdam - IFFR) jedan je od najvećih i najutjecajnijih filmskih festivala koji, osim što svake godine privlači desetke tisuća profesionalaca i posjetitelja, određuje buduće filmske trendove i otkriva filmaše na koje treba obratiti pažnju. Direktorica festivala od 2020. godine je Puljanka Vanja Kaluđerčić, a od ove godine, jedan od selektora kratkometražnog programa je hrvatski filmaš Ivan Ramljak.

Naslovna fotografija: Boris Poljak, Damir Čučić, Chris Marcich i Igor Grubić na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu
Fotografije u tekstu (redom): premijera filma Polako nikuda (Damir Čučić); premijera filma Ingresso Animali Vivi (Igor Grubić); premijera filma Horror Vacui (Boris Poljak); Ivan Ramljak i Matija Drniković 

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.