Preskoči na glavni sadržaj

Otvorenje izložbe 'Tomislav Gotovac – Film svim sredstvima'

Izložba redatelja, glumca, performera, multimedijalnog i konceptualnog umjetnika Tomislava Gotovca 'Film svim sredstvima' otvara se u subotu 22. lipnja u prostoru za suvremenu umjetnost u Vodnjanu, Apoteci, a traje sve do 17. kolovoza. 

Izložba okuplja nekoliko ključnih momenata kao primjera Gotovčeva filmskog mišljenja 'svim sredstvima'. Od radova na papiru, teksta kao koncepta za realizaciju ideja, preko fotografije (i fotografskih sekvenci) do samoga filma, izložba ukazuje na fenomen filma drugim sredstvima, kao jednu od perspektiva kroz koje se može promatrati opus Tomislava Gotovca.

Tako su tekst, script, fotografija i foto-sekvence podjednako shvaćeni kao dio filmskog eksperimenta, eksperimenta s filmom i 'oko filma', prostor u kojemu se istražuju granice i estetski i konceptualni potencijal filma. Prakse 'kina drugim sredstvima' ukazuju na mogućnosti razlaganja kinematografije na njezine konstitutivne elemente koji se osamostaljuju kao područja filmskog eksperimenta. Radi se o radovima, koji, odmaknuti od normativne tehnologije filmske produkcije, koriste različite istraživačke pristupe, skromna jeftina sredstva, ekonomičan izraz, a putem različitih medija: teksta, kolaža, fotografija, referiraju se na svijet filma i jezik filma.

Izložba u Apoteci okuplja radove 'Totalni portret grada Zagreba' (1979.) i 'Osmosatno radno vrijeme' (1979.), kao primjere tekstualnih prijedloga, statemente za dva koncepta nikad realiziranih radikalnih dokumentarnih filmskih djela, zatim 'Pokazivanje Elle-a' (1962.), rad strukturiran kao serija od šest fotografija, formiran kao foto-sekvenca u kojoj je vidljiv filmski jezik (vidljivi su postupci kadriranja i montaže), a temelji se na performansu u kojem Gotovac, gol do pojasa, u zimskom pejzažu lista, zapravo pokazuje časopis Elle, te film Prijepodne jednog fauna (1963.), koji predstavlja središnje mjesto eksperimentalnoga filmskog opusa Tomislava Gotovca.

Radovi na izložbi ukazuju i pokazuju otvorenost Gotovca prema različitim medijima, na interdisciplinarni interes i pristup proširenim medijima. Analitičko i subjektivno promatranje filmskoga materijala i kompleksnog fenomena filma, postavljeno je kao osebujno individualno kinematičko iskustvo. Iskustvo gledanja filmova, beskompromisno zanimanje za filmsko stvaranje te film i kinematografija kao kontekst, uvjeti su izvođenja filma svim sredstvima.

Kustosica izložbe je Branka Benčić u suradnji s Institutom Tomislav Gotovac. Više o izložbi možete pronaći na Facebooku i na službenoj stranici Apoteke

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.