Preskoči na glavni sadržaj

Otvara se izložba game designa 'Politika emocija'

U srijedu 18. listopada u 20 sati u HDD galeriji (Boškovićeva 18) otvara se izložba 'Politika emocija - dizajn indie videoigara'. Riječ je o prvoj izložbi u HDD-u isključivo posvećenoj game designu, a fokusirana je na međunarodne autore i studije koji djeluju iz nezavisne pozicije te na recentnije primjere videoigara koje dekonstruiraju etablirane žanrove, autorefleksivno propituju konvencije korisničkog iskustva i interakcije u igrama i kritički adresiraju društvene teme. Autor koncepcije izložbe je Srđan Laterza, a ostaje otvorena do 28. listopada.

Videoigre od svojih početaka vješto manipuliraju emocijama igrača, stvarajući upečatljiva interaktivna iskustva. Stoga nije ni čudo da su postale jedan od najpopularnijih, najunosnijih i najutjecajnijih medija. One mijenjaju način na koji percipiramo fizički svijet (Pokemon GO), stvaraju moćne ekonomske sustave (EVE Online) ili jednostavno omogućavaju platformu za paralelni virtualni život (World of Warcraft). Videoigre imaju snažan utjecaj na društvo i kulturu današnjice, a vrijedi i obratno, jer društvo i politika inspiriraju autore igara da istražuju granice medija. Dok je u nekim AAA naslovima društveno-politički kontekst samo fasada, mali europski i američki nezavisni (indie) studiji istražuju mogućnosti koje igre imaju u dočaravanju sraza između intimne sfere pojedinca i zajednice u kojoj živi.

Neke od najzanimljivijih i najuspješnijih novijih indie igara imaju dvije glavne poveznice: inovativni game design, dosad neviđen oblik interakcije unutar igre, te fokus na društveno-političke teme. Tako npr. Papers, please Lucasa Popea igrača stavlja u poziciju službenika na granici između dviju imaginarnih totalitarističkih država čiji je zadatak varljivo jednostavan – lupanje žiga na isprave putnika koji prelaze granicu. Jednostavna mehanika igre sjajan je alat za postavljanje igrača u poziciju aparatčika koji mora poznavati sve finese života iza Željezne zavjese kako bi prehranio svoju obitelj i preživio zimu.

Žanr ratnih igara sjajno dekonstruira igra This War of Mine, igra inspirirana okupacijom Sarajeva, koja igrača stavlja u položaj civila koji mora preživjeti opsadu. Popularni žanr simulacija vožnje u igri Wheels of Aurelia kombiniran je s mehanikom interaktivnog romana, a u fokusu je intimna priča na koju utječu turbulentna politička zbivanja u Italiji prošlog stoljeća. Uz spomenute, izložba predstavlja još nekoliko videoigara proizašlih uglavnom iz malih europskih studija u kojima se na impresivan način isprepliće intimno i javno. Izložba donosi analize igara praćene komentarima autora koji otkrivaju tajne nastanka igre, a dio predstavljenih igara, zahvaljujući susretljivosti njihovih autora, možete odigrati u prostoru galerije. Cilj je izložbe istaknuti njihovu inventivnost i njihove napore, kao i ukazati na u domaćoj sredini često zanemarivanu činjenicu da je dizajn videoigara danas jedno od najkreativnijih područja dizajna interakcija.
(*preuzeto iz teksta Srđana Laterze)

Sve ostale detalje potražite ovdje

Naslovna fotografija: Wheels of Aurelia

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.