Preskoči na glavni sadržaj

Izložba 'Cinemaniac > Misliti film 2020: Prazni sati' u Puli

Izložba 'Cinemaniac > Misliti film' održava se kao popratni program 67. Pulskog filmskog festivala, u nedjelju 30. kolovoza, s početkom u 20 sati u Europskom centru za mir i razvoj. Središnje mjesto oko kojeg se razvija devetnaesto izdanje izložbe zauzima projekcija filma Prazni sati Mate Ugrina.

Izložba je zamišljena kao filmska/videoinstalacija oko koje se strukturira dijalog umjetničkih pozicija. U toj konstelaciji glasova posjetitelji će gledati filmove Igora Grubića Kako se kalio čelik, predstavljen u hrvatskom paviljonu na prošlom venecijanskom bijenalu i zapažen film Strujanja Katerine Dude.

"Postavljajući u međuodnos tri umjetničke pozicije, Prazni sati djeluju kao zajednički nazivnik koji okuplja tri recentna filmska/videorada eksperimentalno – dokumentarnog karaktera, koji uokvirujući prostor i vrijeme, mjesto i identitet reflektiraju međuodnose i tenzije različitih prostornih i temporalnih dinamika između čovjeka i okoline. Danas možemo govoriti o “dokumentarističkom zaokretu” u suvremenim umjetničkim praksama kao načinu na koji umjetnici žele uspostaviti specifičan odnos sa stvarnim, redefiniranjem vizualnog jezika, estetike, eksperimenta, kroz prikaze društvene stvarnosti i osobnih, individualnih priča. 

Svaki film na svoj način dotiče oblike društvenog poimanja rada, donosi prizore i priče sadašnjih ili bivših radnika ili prostora rada, pitanja kolektivne memorije i društvene i političke stvarnosti, istražujući i reflektirajući različite pozicije i načine na koje se strukturiraju atmosfere, značenja i doživljaj prostora. Napušteni prostori prošlosti, ispražnjen potencijal budućnosti  i praznina distopijskih ne-mjesta prostori su artikulacije umjetničke  imaginacije kao (ne)moguće perspektive koja se suprotstavlja kolapsu. Bilježeći postojeće i zadržavajući tragove prošlih (pri)povijesti koje se nanovo upisuju i rastaču u novom kontekstu, prelamaju u nizu momenata, kolektivnih i individualnih, vidljivih i nevidljivih povijesti upisanih na marginama u prostore materijalne i društvene razmjene," stoji u predgovoru kustosice izložbe, Branke Benčić

'Cinemaniac > misliti film' predstavlja višegodišnju izlagačku i istraživačku platformu koja propituje veze filma, pokretnih slika i suvremene umjetnosti, a koja se od 2002. godine realizira kao popratni program na Festivalu igranog filma u Puli. Projekt se formira u interdisciplinarnom prostoru presijecanja suvremenih praksi audiovizualne kulture i umjetnosti, i posvećen je sustavnom promišljanju alata i medijskog mišljenja u suvremenim umjetničkim i kustoskim praksama, u radu s pokretnim slikama, slikama iz projektora, njihovim međuodnosima te načinima njihova istraživanja, kontekstualizacije, prezentacije i recepcije, stvarajući aktivnu interakciju socijalnog i kulturnog polja. Usmjerene na odnose slike i svijeta, pokretne slike umjetnika uspostavljaju odnos prema aktualnim filmskim i umjetničkim strujanjima, novim vizualnim jezicima suvremene umjetnosti, koji omogućavaju poglede na aktualne estetske I društvene fenomene.

Izložba 'Cinemaniac > Misliti film' organizirala je Apoteka Prostor za suvremenu umjetnost, a realizirali su je u suradnji: Cinemaniac Misliti Film (Branka Benčić, Matija Debeljuh), Film protufilm – Serije za invizibilno kino Tanja Vrvilo), Kino Katarina (Marta Baradić), Kreativni sindikat / Video forum (Igor Grubić, Sara Jakupec). 

Izložba je realizirana sredstvima Grada Pule, Ministarstva Kulture RH, Hrvatskog audiovizualnog centra I Istarske Županije. 

Više o izložbu možete pronaći i na stranici Pulskog filmskog festivala

Naslovne fotografije: scene iz filmova Prazni sati, Kako se kalio čelik, Strujanja

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.