2016. godinu obilježili sjajni rezultati posjećenosti kina u Europskoj uniji; rekord oborila i Hrvatska
Tijekom 67. izdanja Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, Europski audiovizualni opservatorij (European Audiovisual Observatory) predstavio je prvu procjenu gledanosti filmova u kinima EU-a. Utvrdili su da ukupan broj prodanih kino ulaznica nastavlja rasti, te da se u 2016. prodalo njih 994 milijuna što je u odnosu na 2015. porast od 1,6 posto odnosno 16 milijuna prodanih ulaznica više. 2016. je bila rekordna godina i u hrvatskim kinima: po prvi put od samostalnosti broj gledatelja dosegao je brojku od 4 milijuna (gotovo 4,3) tako da je i omjer broja posjeta po glavi stanovnika također prvi put 1:1.
Ovo je najbolji rezultat postignut od 2004., a kada se tome pribroje ulaznice prodane u zemljama van teritorija Unije brojka za 2016. penje se na preko 1,27 bilijuna što je pak najviše prodanih ulaznica u posljednjem desetljeću.
Posjećenost kinima unutar Unije porasla je u 19, a pala u tek pet od 24 zemlje. Tako je najviše ulaznica prodano u Francuskoj (više od 7,4 milijuna), Poljskoj (više od 7,4 milijuna), Španjolskoj (više od 7,2 milijuna) i Italiji (više od 5,8 milijuna). Uz nabrojene države, iznimne rezultate postigle su i Češka koja s više od 2,7 milijuna prodanih ulaznica bilježi rast od preko 20 posto dok je prodaja u Slovačkoj porasla za više od 23 posto tj. na više od 1,1 milijun. 2016. je bila rekordna godina i u hrvatskim kinima: po prvi put od samostalnosti broj gledatelja je dosegao brojku od 4 milijuna (gotovo 4,3) tako da je i omjer broja posjeta po glavi stanovnika također prvi put 1:1. Priložena tablica bilježi da to predstavlja porast od 9,1 posto u odnosu na 2015. godinu, a za 4,2 posto porastao je i udio domaćih filmova u odnosu na 1,9 posto zabilježenih 2015. godine. Značajan pad prodaje kino ulaznica zabilježen je u samo dvije zemlje: Njemačkoj i Engleskoj.
Što se zemalja izvan Unije tiče, vodeća po prodaji je Rusija (191 milijun prodanih ulaznica), a uz bok joj je i Norveška gdje je kina posjetilo 13,1 milijuna ljudi što je najviše u posljednjih 40 godina. Turska s druge strane već drugu godinu za redom bilježi pad prodaje pa je tako u 2016. prodano 58,3 milijuna karata što je za 3,6 posto manje nego godinu ranije.
Prema prvim procjenama porast posjeta kinima pošle godine rezultat je distribucije velikog broja američkih filmova, ali i velika posjećenost u Italiji, Francuskoj, Poljskoj i Češkoj gdje su se gledali 'domaći' naslovi. Inače, najgledaniji filmovi unutar EU prošle godine su: Tajni život ljubimaca, Potraga za Dorom, Knjiga o džungli, Zootropola, Čudesne zvijeri i gdje ih naći, Rogue One: Priča iz Ratova Zvijezda, Ratovi zvijezda: Sila se budi, Deadpool i Kapetan Amerika: Građanski rat.
Izvor: Europski audiovizualni opservatorij (European Audiovisual Observatory)