Preskoči na glavni sadržaj

Završena konferencija Kino mreže posvećena filmskoj pismenosti

Proljetna konferencija Kino mreže održala se prvi puta u Zadru, a trajala je od od 23. do 25. svibnja u polivalentnoj dvorani Muzeja dvije palače. 

Trodnevna proljetna konferencija Kino mreže započela je pozdravnim govorom Andreja Frica, predsjednika Centra nezavisne kulture i voditelja Kino Zone, domaćina konferencije, zatim predsjednika Upravnog odbora Mreže, Denisa Hladiša te Dine Bušić, pročelnice Upravnog odjela za kulturu i šport Grada Zadra.

"Izrazito sadržajnu konferenciju posvetili smo filmskoj pismenosti jer smatramo da je izuzetno važna za sva nezavisna kina. Poanta je stvarati novu publiku i filmski opismenjavati mlade koji će nam biti buduća publika. Blockbusteri su nešto što ne možemo zaobići, ali treba pružiti svima i drugi vid filmske kulture – nezavisni, hrvatski i europski film," kazao je Denis Hladiš.

Nakon otvorenja održala se panel-rasprava o povećavanju gledanosti i posjećenosti kino programa kroz filmsku pismenost pod moderatorskom palicom Uroša Živanovića, a sudjelovale su Dana Budisavljević, redateljica filma Dnevnik Diane Budisavljević i Marina Andree Škop, redateljica filma Moj dida je pao s Marsa.

Fokus panela bio je hrvatski film za djecu u kinu, ali isključivo uz dodatni sadržaj ili aktivnosti, primjerice razgovor s nekim iz filmske ekipe, uvod djelatnika kina ili pak nastavnika ili edukatora prije filma, dodatni videozapis ili tematska igra.

Sudionici konferencije, profesionalci audiovizualnog sektora, voditelji kina, redatelji i producenti, podijelili su međusobno iskustva i ideje o popratnim aktivnostima projekcijama ovih dvaju filmova. Također, ukazali su i na najveće izazove s kojima se susreću u suradnjama sa školama, ali i načine kako odgovoriti na njih.

Na koncu prvog dana, održana je redovna i izborna skupština Kino mreže na kojoj je usvojen Dnevni red, izvješće o radu Kino mreže, radu Upravnog odbora, prijedlog izmjena i dopuna Statuta te financijsko izvješće. Nakon rasprave održan je izbor članova Upravnog odbora te je ono ostalo u istome sastavu.

Novoizabrana predsjednica Odbora je Danijela Fabric Fabijanac, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Slatina, dopredsjednica je ostala Jelena Vojvoda, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Samobor, a članovi su Denis Hladiš, ravnatelj Kulturnog i multimedijskog centra Bjelovar, Maja Holek, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Koprivnica te Miroslav Perošević, ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Novska.

Više o prvom danu konferencije možete pročitati ovdje

Drugi dan Proljetne konferencije Kino mreže obilježilo je predstavljanje platformi za unaprjeđenje i uvođenje filmske pismenosti u kina, predavanje o potencijalnim izazovima koje promjena valute donosi kinoprikazivačima i drugim dionicima kulturnih ustanova.

Sanja Zanki Pejić iz Hrvatskog filmskog saveza predstavila je digitalnu platformu Filmska NaSTAVa namijenjenu osnovnoškolskim i srednjoškolskim učenicima te učiteljima, nastavnicima i profesorima diljem Republike Hrvatske koji tijekom jednoga školskog sata imaju priliku na platformi pogledati niz raznovrsnih kratkometražnih filmskih djela mladih filmskih autora, nagrađenih na revijama HFS-a. 

Ivana Jakobović Alpeza iz Sedmog kontinenta prezentirala je Vrti svoj film, program koji se sastoji od triju cjelina inspiriranih naslovima kultnih ostvarenja hrvatske kinematografije: Rondo, Licem u lice (s hrvatskim filmom) i Idu dani. Uz suvremene europske filmove za djecu i mlade te filmske klasike u program se uvrštavaju i hrvatski filmovi kako bi najmlađa publika, uz međunarodnu nekomercijalnu produkciju, podjednako upoznala i nacionalnu kinematografiju.

Marija Georgiev iz Bacača sjenki govorila je o platformi CinED.EU koja, uz jedinstven, otvoreni pedagoški pristup, nudi pristup bogatoj i različitoj ponudi europskog filma i pomaže mladima razviti sposobnosti gledanja i slušanja, uspoređivanja i povezivanja. Namijenjen je širokom spektru korisnika: učiteljima svih smjerova i razina, kulturnim medijatorima, filmskim i audiovizualnim profesionalcima koji žele surađivati u izgradnji europske kulture i obrazovanju mladih ljudi o europskom filmu.

Mato Zeljko održao je predavanje "Uvođenje eura" kako bi zainteresirane uputio u aktivnosti i politike koje je potrebno poduzeti i zakonske rokove kojih se treba pridržavati. 

Više o drugom danu konferencije možete pročitati ovdje

Posljednjeg dana Proljetne konferencije Kino mreže Ana Đordić održala je radionicu analize filma i predstavila svoju knjigu "Film u školi". Đorđić je započela postavivši pitanje što je filmska pismenost i zašto je važna.

"To bi trebalo bi trebalo pitanje opće kulture, baš kao i likovna, glazbena, literarna... No, film je zapostavljena grana umjetnosti, barem do nedavno, gotovo ništa se nije učilo. Uglavnom je to prepušteno samovolji nastavnika, to bi trebalo instituticioanalizirati," kazao je Zvonimir Rumboldt.

Objasnila je zatim Đordić pojmove filmske pismenosti, filmske kulture, audiovizualne edukacije, filmske edukacije te metodike filmske edukacije kao krovnog termina. Kao četiri toposa filmske edukacije navela je školu, kino, filmske festivale te kulturne institucije/kinoklubove/udruge civilnog društva. 

Naime, kao srednjoškolska nastavnica hrvatskog jezika i književnosti, dugogodišnja suvoditeljica programa ‘Filmska naSTAVa’ za srednjoškolce u kinu Tuškanac te predavačica metodike filma na Školi medijske kulture ‘Dr. Ante Peterlić’, Ana Đordić upustila se u znanstvenoistraživački pothvat izazvan spoznajom da je filmska edukacija u srednjim školama zapuštena te da, unatoč vrijednim naporima pionirskih metodičara nastave filma, model filmske edukacije na srednjoškolskoj razini nikada nije usustavljen. Štoviše, kako to primjećuje njezin kolega Ilija Barišić u recenziji, filmska edukacija u srednjoškolskom obrazovanju postala je jedna od stalnih polemičkih točaka kojima se bavi stručna javnost, osobito u kontekstu reformi obrazovanja.

Ana Đordić prezentirala ju je govoreći o metodologiji, hrvatskim filmskoedukativnim politikama, odnosu školstva prema filmu nekoć, ali i prikazujući rezultate provedenih anketa o filmskoj pismenosti s profesorima i učenicima.

Sudionici su raspravljali o načelima filmske edukacije, proučavali strukturu nastavnog sata, kao i metodičke obrade filmova.

Filmski predlošci za metodičku obradu domaće su proizvodnje - četiri kratkometražne ‘uspješnice’ hrvatske kinematografije, dobro poznate međunarodnoj i domaćoj festivalskoj publici: igrani film Zvjerka (2015.) Daine O. Pusić, animirani Ježeva kuća (2017.) Eve Cvijanović, eksperimentalno-animirano dokumentarni Plac (2006.) Ane Hušman i dokumentarni Oni samo dolaze i odlaze (2017.) Borisa Poljaka.

Sve o trećem danu konferencije nalazi se ovdje

Naslovne fotografije: Proljetna konferencija Kino mreže
(autor fotografija: Krešimir Sorić)
(*više fotografija možete pronaći na Facebook stranici Kino mreže)

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.