U Zagrebu predstavljen nizozemski film Full Contact
Zagreb, 29. travnja – Jučer je u Zagrebu predstavljen nizozemski film Full Contact, koji se prošlog tjedna počeo snimati u Hrvatskoj. Glavne uloge tumače poznati francuski glumci Grégoire Colin (Prije kiše), Slimane Dazi (Prorok) i Lizzie Brocheré (American Horror Story), a redatelj i scenarist je cijenjeni nizozemski filmaš mlađe generacije David Verbeek. Film producira kuća Lemming Film, a hrvatski line producer je Jaako dobra produkcija u suradnji s Nukleus filmom.
Full Contact je psihološki triler o vojnom navigatoru koji iz baze u Nevadi upravlja američkim dronovima u Afganistanu i Pakistanu. Snimanje je počelo 24. travnja na Pagu, trenutno se odvija u Zagrebu – u boksačkom klubu u Crnatkovoj ulici gdje je danas održano predstavljanje seta i ekipa novinarima. Produkcija ubrzo seli na kornatski otok Mana te u mjesta Stankovci i Brinje.
„Definitivno nisam znala da u Hrvatskoj postoji toliko mogućnosti i da je krajolik toliko raznolik. A ovdje smo našli i odličnu filmsku ekipu, zahvaljujući Siniši,“ rekla je Leontine Petit, producentica filma, iz kuće Lemming Film.
Siniša Juričić iz Nukleus filma opisao je kako je došlo do suradnje: „Upoznali smo se u Torontu u listopadu i odmah krenuli u dogovore i pregledavanje lokacija. Sve je išlo dosta brzo i pravo je malo čudo da smo u samo šest mjeseci napravili svu pripremu. U listopadu su krenuli prvi castinzi u Hrvatskoj, a već u prosincu Leontine i David donijeli su konačnu odluku da žele ovdje snimati. Iz Hrvatske je 95 % ekipe, a uz glavne glumce Francuze, iz Nizozemske dolaze samo redatelj, direktor fotografije i još nekoliko ljudi.“
Produkcija u Hrvatskoj planira potrošiti oko 4 milijuna kuna te je aplicirala na program mjera poticaja HAVC-a, o čemu je Petit nadodala: „Kada radite odluke o tome gdje ćete snimati, ako ne postoji mogućnost nekog mehanizma povrata sredstava, takva lokacija praktički odmah otpada. I kako bih, uostalom, objasnila Nizozemskom filmskom fondu zašto idem snimati nizozemski film u Hrvatsku s 95 % hrvatske ekipe? Znači to je definitivno bio jedan od tri glavna razloga. Drugi su bile same lokacije jer ovdje možemo snimiti i Ameriku i Afganistan, a treći je, naravno, lokalni partner i izvrsna ekipa. Četvrti su ljudi u Hrvatskoj i hrana, znam da zvuči kao da se šalim, no i te, uvjetno rečeno, male stvari mogu biti jako bitne kad se donosi odluka gdje snimati."
Na setu filma Full Contact
Davidu Verbeeku, koji je do sada snimao u Zapadnoj Europi i Aziji, ovo je prvo režijsko iskustvo u ovom dijelu svijeta. „Nikad nisam bio nigdje u regiji. Isprva sam bio skeptičan oko snimanja u Hrvatskoj jer ni scenarij ne odgovara lokaciji. Prva stvar koja mi je pala na pamet je da u Hrvatskoj nema pustinje. I onda sam bio jako iznenađen kad mi je Leontine počela slati slike lokacija odnosno krajolika, prvo Paga, zatim Kornata... A onda na samo par sati vožnje imate npr. Zagreb koji može glumiti bilo koji srednjoeuropski grad. Što se tiče vaših filmskih kreativaca i radnika, ne mogu biti zadovoljniji.“
Nadovezao se Hrvoje Hribar, aludirajući na promotivni letak koji je HAVC tiskao prije nekoliko godina u svrhu promocije snimanja stranih produkcija u Hrvatskoj i na kojem je pisalo You can't film sandy deserts in Croatia, but you can film just about anything else: „Leontine je zatražila od mene da prestanemo dezinformirati javnost s tim letkom, koji je bila dobila na nekom sajmu, kada je otkrila Pag!“ I nastavio o ovom projektu: „David pripada među najdarovitije mlade europske redatelje, glumačka ekipa je moćna, a filmska priča na valnoj duljini s globalnim ludilom. Na ovaj film se čovjek može kladiti. Vrlina projekta je da nastaje s potpunim povjerenjem autora i producenta u naše domaće snage jer na većini vodećih pozicija u ekipi ovo snimanje predvode naši filmski djelatnici.“
Govoreći o radnji Full Contacta Verbeek kaže da se nastavlja na njegov dosadašnji rad. „Prethodni dugometražni koji sam režirao, R U There, priča je o igraču video-igrica koji gubi kontakt sa stvarnim svijetom. To je neka paradigma današnjice, sa svim modernim tehnologijama i promjenama načina komunikacije. A onda sam ovime taj motiv odveo korak dalje: radno mjesto navigatora dronova nalikuje igranju igrica, ali fizička alijenacija od objekata njihova oružja ima nevjerojatno razorne posljedice.“
Što se tiče samog snimanja, producentica je dodala da „je snimala niz međunarodnih koprodukcija, a i na setovima općenito često zna biti napeto i stresno, no ovdje je atmosfera od prvog dana prekrasna“, a redatelj zaključio da „je ovo zasigurno pretprodukcijski i organizacijski najbolje pripremljen film na kojem sam do sad radio.“
Hrvoje Hribar, David Verbeek, Leontine Petit, Siniša Juričić
David Verbeek dugometražnu je karijeru započeo filmom BEAT (2005), snimljenom za svega 500 eura, koji je bio uvršten u natjecateljski program prestižnog Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu. Spomenuti R U There (2010) bio je prikazan u Cannesu u programu Un Certain Regard. Full Contact je razvijao na nekoliko važnih međunarodnih koprodukcijskih foruma, između ostalih i u okviru Cinefondation L'Ateliera u Cannesu 2011. godine. Lemming Film je jedna od vodećih nizozemskih produkcijskih kuća, a producentica Leontine Petit u filmografiji broji i filmove nagrađene u Cannesu, kao što su Heli (2013) Amata Escalantea te U magli (2012) Sergeja Loznitse.
Grégoirea Colina hrvatski će gledatelji ponajprije prepoznati po ulozi s početka karijere – u poznatom makedonskom filmu Prije kiše Milče Mančevskog (1994.) – te po kasnijim nastupima u nagrađivanim filmovima poput The Dreamlife of Angels Éricka Zonce (La Vie rêvée des anges, 1998.) i Lijepi posao Claire Denis (Beau Travail, 1999.) Uz njega, glavni glumački trojac čine Slimane Dazi, kojeg znamo iz filma Prorok Jacquesa Audiarda (2009.) i Samo ljubavnici preživljavaju Jima Jarmuscha (2013.) te francuska zvijezda Lizzie Brocheré, koja je poznata po ulozi u nagrađivanom američkom TV serijalu American Horror Story.
Fotografije u visokoj rezoluciji sa seta i susreta s predstavnicima medija možete preuzeti na ovoj poveznici. Autorica svih fotografija je Barbara Šarić.
Naslovna fotografija: Slimane Dazi, Grégoire Colin