U Puli održan okrugli stol o filmskoj baštini
Nedjelja je na Pulskom filmskom festivalu bila posvećena filmskoj baštini. Hrvatska kinoteka tako je predstavila svoja najnovija izdanja, a održan je i okrugli stol na temu filmske baštine, na kojem je sudjelovao i ravnatelj HAVC-a, Chris Marcich.
U razgovoru posvećenom Hrvatskoj kinoteci koji je moderirao povjesničar filma Daniel Rafaelić, pročelnik Hrvatske kinoteke Dinko Majcen predstavio je buduće planove za promociju i plasman hrvatske filmske baštine. Posebno je to značajno u kontekstu najnovijeg kinotečnog izdanja, "Kataloga digitaliziranih filmova", kojim domaća filmska građa napokon postaje dostupnija ali i sveprisutnija.
Mladen Burić iz Hrvatske kinoteke predstavio je faksimil knjige snimanja filma Rondo Zvonimira Berkovića koja je predstavila ovaj filmski klasik iz do sad nepoznatog kuta. Jedan od autora popratnog teksta, Hrvoje Hribar, u svom je govoru naglasio razloge svevremenosti Ronda ali i vlastiti odnos kako prema filmu tako i prema njegovom tvorcu, Zvonimiru Berkoviću, Hribarovom profesoru.
Okrugli stol o filmskoj baštini okupio je na jednom mjestu stručnjake ovog, široj publici manje poznatog, područja.
Moderator Daniel Rafaelić otvorio je raspravu s traženjem uspješnog modela prezentacije i dostupnosti filmske baštine. Saša Erdeljanović iz Jugoslovenske kinoteke predstavio je srpski model javno-privatnog partnerstva, prema kojem kinoteka u suradnji sa telekomunikacijskom kućom uspješno realizira digitalizaciju i plasman najvažnijih baštinskih filmova.
Državni tajnik u Ministarstvu kulture i medija, Krešimir Partl naglasio je kako se država sprema u zaštitu i restauraciju uložiti i dodatna sredstva, sve s ciljem spašavanja, ali i prezentacije domaćeg filmskog blaga, napomenuvši pritom da ne treba bježati od činjenice da je Hrvatska po pitanju baštine do relativno nedavno napravila jako malo. Kritički pogled, nastavio je Partl, jedini je koji nam omogućava da po tom pitanju budemo još propulzivniji.
Gianluca Farinelli u svom je govoru objedinio bolonjski model filmske restauracije, s posebnim naglaskom na infrastrukturalnu podlogu uspješne restauracije filma. Posebno je osvrnuo na arhivistički neprihvatljiv, a umjetnički iznimno zanimljiv, primjer kolorizacije crnobijelih filmskih materijala iz Prvog svjetskog rata, u dokumentarističkom radu Petera Jacksona.
Ravnatelj HAVC-a, Chris Marcich, pojasnio je kako je potražnja za baštinskim filmovima proizvedenih kod nas dodatno dala podstrek za dodatne napore u digitalizaciji i promociji baštinskog filma, posebno navodeći vrhunske svjetske iskorake koje su filmovi Deveti krug i H-8… ostvarili na nedavnim programima Kanski klasici i Venecijanski klasici.
Okupljeni su se složili kako je filmska baština, kao i filmska restauracija, prvenstveno ovisna o kvalitetnim, obrazovanim, stručnim ljudima, a tek onda o novcu. Nakon okruglog stola uslijedila je projekcija kultnog filma Nikole Tanhofera H-8…
Naslovne fotografije: okrugli stol na temu filmske baština na 69. Pulskom filmskom festivalu
(sve fotografije s događaja možete pronaći na službenoj stranici festivala)