Simboličke prijetnje ili umjetnici u akciji na Kratkim slikama
Koliki društveni doseg umjetnost danas može imati, gdje je granica između poezije i prijetnje, umjetničke akcije i čina predaje? 5 kratkometražnih filmova, 5 različitih motiva i poriva za osvajanje javnih prostora umjetničkim intervencijama, od Europskog parlamenta, Brooklynskog mosta, ugašene tvornice duhana do gradskih ulica. Bilo da su intervencije kontroverzne, društveno angažirane ili naglašeno konceptualne, njihova znatiželja izaziva svijet u kojem živimo. Umjetnici su u akciji u četvrtak, 24. ožujka od 19.30 u MM centru (Savska cesta 25). Ulaz je besplatan.
Film Radnici izlaze iz tvornice (ponovno) Katharine Gruzei, inspiriran slavnim uratkom braće Lumière, prikazuje skupinu radnika ugašene tvornice Austrian Tabak, koji se kreću naizgled beskrajnim hodnikom bivšeg im radnog mjesta. Autorica postavlja pitanja o radničkoj klasi danas. Zbogom industrijskom društvu Izlaska radnika iz tvornice Lumière.
Jedne srpanjske noći 2014. umjetnici (Mischa Leinkauf, Lutz Henke, Matthias Wermke) su na Brooklynskom mostu zamijenili američke zastave bijelim zastavama. New York je obuzela panika – o čemu se radi? Terorizam, delikvencija, umjetnička intervencija ili neslana šala? Medijski odjek diljem svijeta je bio silovit, a 'incident' se tumačio mnoštvom ekstremnih obrazloženja. Njihov film Simboličke prijetnje propitkuje granice između slobodnog izražavanja i opasnosti u nelagodnom odnosu kojeg društvo ima prema svojim umjetnicima, koji su osnova svakog demokratskog poretka, a opet čiji rad na neočekivane načine komentira i izaziva društvene strukture u cjelini. Što se događa kada umjetnost želi uspostaviti slobodu koja je ugrožena i pri tom koristi elemente prijetnje? Film je nominiran za najbolji europski kratkometražni film 2014. godine.
57.600 sekundi nevidljive noći i svjetla talijanskog kolektiva Flatform bavi se nekronološkom idejom vremena. Dvanaest ljudi je instruirano da hodaju identičnom uličnom rutom tijekom četiri različita trenutka dana i noći. Pri tom izvode iste kretnje koje ponavljaju istim ritmom, te se čini da se kreću u prostoru bez vremenskih granica.
Finska umjetnica Pilvi Takala, nakon striktne procedure, dobila je pravo pristupa javnim raspravama u Europskom parlamentu. Intervenciju je započela slanjem maila o pravilima odijevanja u Parlamentu različitim administratorima. Različiti odgovori na mail, tiskanu su na 19 majica koje je umjetnica nosila tijekom trodnevenog boravka u Parlamentu. Rad Širi smisao otkriva različite reakcije djelatnika osiguranja na njezin posjet.
Film Trag tijela Michaela Palma i Willia Dornera potekao je iz performansa na otvorenom koji je izveden na ulicama noćnoga Beča. Tijela izvođača se gomilaju u prizore, postavljajući pitanja o čemu se tu radi - o hrpi smeća, poprištu zločina, terorističkom napadu, umjetničkom tableau ili ljudskoj skulpturi. Tijelo kao sredstvo istraživanja prostornih dimenzija i skulptura koja se prilagođava urbanom okolišu u konceptualnom ispunjavanju praznih gradskih prostora.
Kratke slike filmski su program MM centra, a pozornost posvećuju inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja. Kratka baza naziv je infocentra i medijateke za kratki film Udruge 25 FPS. Ovih pet filmova prikazuju se upravo u sklopu programske cjeline Iz Kratke baze 25 FPS-a koja prikazuje najnovije radove iz područja inovativnog i eksperimentalnog filma i videa.
Više o Kratkim slikama čitate na ovoj poveznici.
Naslovna fotografija: scena iz filma Radnici izlaze iz tvornice (ponovno)