Posljednja ambulantna kola Sofije osvojila Grand Prix Karlovyh Vary
![<em>Posljednja ambulantna kola Sofije</em> osvojila Grand Prix Karlovyh Varypovezana slika](https://havc.hr/img/newsItem/image/qlb07nclyjrdgccak4d1f9glw40.jpg)
Nakon nagrade na canneskom Tjednu kritike, dokumentarni film Posljednja ambulantna kola Sofije osvojio je Grand Prix za Najbolji dokumentarni film trajanja iznad 30 minuta na 47. Međunarodnom filmskom festivalu u Karlovym Varyma.
Producentu Siniši Juričiću (Nukleus film) i redatelju Ilianu Metevu nagrada je uručena na svečanoj ceremoniji zatvaranja Karlovyh Vary u subotu, 7. srpnja.
O najboljim filmovima iz dokumentarne konkurencije odlučivao je žiri kojim je predsjedavao američki producent Ron Yerxa, a činili su ga José Luis Cienfuegos, direktor Europskog filmskog festivala u Sevilli, Tizza Covi, talijanska redateljica i producentica, Pamela Jahn, nezavisna selektorica i kritičarka te češki producent Jiří Konečný.
Nastao u koprodukciji triju zemalja: Bugarske, Hrvatske i Njemačke, film je doživio međunarodnu premijeru u sklopu Tjedna kritike 65. Međunarodnog filmskog festivala u Cannesu gdje je osvojio France 4 Visionary Award. Trailer filma možete pogledati ovdje
Posljednja ambulantna kola Sofije natjecao se u konkurenciji Karlovyh Vary s još petnaest filmova među kojima su i Private Universe velike češke dokumentaristice Helene Třeštíkove i Trains of Thoughts Tima Novotnya (čiji je Life in Loops proglašen najboljim dokumentarcem na Karlovym Varyma 2006.). Najboljim filmom iz dokumentarne konkurencije trajanja do 30 minuta proglašen je A Story for the Modlins španjolskog redatelja Sergia Oksmana, a posebno priznanje žirija dodijeljeno je filmu Private Universe.
Kristalni globus Međunarodnog filmskog festivala u Karlovym Varyma osvojio je norveški film The Almost Man (Mer eller mindre mann) redatelja Martina Lunda, a popis svih nagrađenih filmova možete pronaći ovdje.
Film Posljednja ambulantna kola Sofije sufinanciran je sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra, Filmskog fonda Bugarske, Film- und Medienstiftung NRW (Njemačka) i Impact Partners (SAD), uz financijsku potporu televizijskih kuća ARTE i WDR.