Preskoči na glavni sadržaj

Počinje 19. Festival 25 FPS

19. izdanje Festivala 25 FPS, internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa, domaćoj će publici kroz nekoliko programa ponuditi najzanimljivije od suvremene eksperimentalne filmske produkcije. Otvaranje festivala održat će se u Kinu Kinoteka, u srijedu, 27. rujna u 20 sati.

Prvi konkurentski program ovogodišnjeg izdanja otvorit će novi film "pseudomarksističke medijske gerile" i dobitnika Grand prixa na 16. festivalskom izdanju Total Refusal, Iz pozadine, koji daje etnografsku perspektivu na proširenu stvarnost neigrivih likova. U selekciju je ušao i Lawrence Abu Hamdan (dobitnik Nagrade publike na izdanju 2017.) sa svojim filmom o propusnim granicama i neprobojnim zakonima, 45. paralela te dobitnica Nagrade Green DCP 2019., Sara Jurinčić s Valerijom, filmom o ženskim ritualima i grobovima, te otoku bez muškaraca.

Tu je i niz opojnih vizija kojima će se nova imena predstaviti zagrebačkoj publici, a među njima se posebno ističu Anđeo forme Rushnana Jaleela koji stapanjem prizora iz raznih izvora gledatelja navodi kroz nepregledne krajolike, fantazmagorična Ekstaza Mattija Harjua o životu malog otoka u najmračnije doba godine, te svjetlosno mu suprotstavljen film Yannicka MosimannaSunčeve pjege, analognu poemu o naličjima zubatog sunca.

Za Grand Prix se natječu još dvije hrvatske produkcije, modularna minijatura Evanescence multimedijske umjetnice Mare Šuljak i inventivni film Mire Manojlovića koji od nekoliko sekundi vrpce izvodi pravi akcijski film, Pravilo br. 5: Pomno pratite svog čovjeka.

Ovogodišnji presjek hrvatskog eksperimentalnog filma Refleksi vodi nas u tri različita smjera: s Anom Bilankov odlazimo u sinajsku pustinju u Egiptu (Dohvatiti Sunce: El Shatt), s Darkom Fritzom u model neostvarenog utopijskog naselja na Kubi (Zamišljene budućnosti: Turizam), te s Anom Buljan u paške, dugootočke i ine pustinje (Sve što nije pustinja ne postoji).

U četiri festivalska dana prikazat će se ukupno 27 filmova u natjecateljskom programu koji na mijene društva i filmskog medija donose specifične perspektive.

Žiri 19. izdanja Festivala 25 FPS čine umjetnik Marko Tadić, umjetnica i redateljica Mary Helena Clark i nezavisni filmaš, arhivist i esejističar Ross Lipman. Osim za Grand prix filmovi iz konkurencije natječu se i za Nagradu publike, dok će jedan hrvatski film u programu osvojiti Nagradu Green DCP, koju dodjeljuje Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS.

U okviru 19. festivala 25 FPS organizira se i drugi simpozij 'Analogni film u digitalnom dobu', ovaj put posvećen izazovima filmske arhivistike i potencijalu recikliranog filma (eng. found footage).

Simpozij obuhvaća dva posebno kurirana filmska programa te okrugli stol na kojem će sudjelovati stručnjaci za pitanja analognog filma: japansko-njemačka umjetnica Sylvia Schedelbauer, američki restaurator i nezavisni filmski umjetnik, te ovogodišnji član žirija Ross Lipman i Lucija Zore, filmska arhivistica iz Hrvatskog državnog arhiva, te kritičar i urednik programa arhiva medija Akademskog filmskog centra DKSG-a Ivan Velisavljević. Raspravu će moderirati filmska kritičarka i kustosica simpozija Ejla Kovačević.

Poseban program proširenog filma Expanded Cinema donosi performans s očaravajućim manipulacijama analogne slike i zvuka, uz uplive digitalnih formata.

Subota 30. rujna u 22.30 sati donosi Aiomenu, pokušaj rekonstrukcije nepostojećeg mjesta iz skupa medijskih materijala, uključujući topografske podatke, fotogrametriju, analogni film, radioastronomske opservacije i terenske snimke. Audiovizualnu izvedbu za 16 mm film, digitalni video i elektronički zvuk potpisuje trio umjetnika, Tin Dožić, Andro Giunio i Hrvoje Spudić.

Ulaz na sve projekcije je besplatan, uz obvezno preuzimanje ulaznice na blagajni, a više informacija o programu potražite na službenoj stranici festivala.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.