Preskoči na glavni sadržaj

Počelo 59. izdanje festivala u Karlovim Varima

Svečanim otvorenjem u petak, 4. srpnja, počelo je ovogodišnje, 59. izdanje prestižnog festivala u Karlovim Varima. Podsjetimo, u službenom programu su i tri manjinske hrvatske koprodukcije, dok je u posebnom programu European Film Promotiona - Future Frames jedan hrvatski kratkometražni film. Festival se odvija do 12. srpnja. 

Jedan od filmova koji su otvorili program Proxima, u subotu, 5. srpnja, bio je Na drugoj strani ljeta češkog redatelja i scenarista Vojtěcha Strakatýja, koji je realiziran u koprodukciji s kućom Wolfgang&Dolly (Matija Drniković, Tamara Babun Zovko). Film je na festivalu imao svjetsku premijeru.

Najbolje prijateljice, 15-godišnjakinje Bětka i Almanprovode dosadno ljeto u kućici uz jezero pod nadzorom Bětkine starije sestre Marie (26). Budući da Alma za nekoliko dana odlazi na školovanje u inozemstvo, djevojke se trude maksimalno iskoristiti preostalo zajedničko vrijeme. Bětka planira otići na zabavu u bar na plaži na suprotnoj obali, ali Marie odbija pustiti tinejdžerice same. Alma zatim upoznaje Anetu (16), koja ju odvede do otoka usred jezera. Tamo otkriva tajanstveni bazen koji može prenijeti osobu bilo gdje u svijetu. Alma odlučuje proći kroz portal u potrazi za boljim mjestom. Ali postoji li takvo mjesto uopće?

Film je djelomično sniman u Hrvatskoj, na području Istarske županije. Osim koproducenata Matije Drnikovića i Tamare Babun Zovko, na hrvatskom su dijelu snimanja, među ostalima, sudjelovali direktor filma i glumac Antonio Scarpa, majstorica maske Tatjana Tomšić, majstor rasvjete Petar Strmečki i koordinatorica statista Adelina Jug.

 U ponedjeljak, 7. srpnja, svjetsku premijeru u sklopu istog programa imat će film Kako je ovdje tako zeleno? redatelja Nikole Ležaića, koji je nastao u koprodukciji s hrvatskom kućom Nukleus Film (Siniša Juričić). 

Priča je to o Nikoli (34), filmskom redatelju 'zaglavljenom' u oglašivačkoj industriji. Nezadovoljan karijerom, kupuje stari kombi koji planira preurediti u kamper. Za par mjeseci postat će otac i želi putovati sa suprugom i kćeri. U međuvremenu, roditelji mu javljaju da se otvorila mogućnost da vrate posmrtne ostatke pokojne bake Pere, koja je pobjegla iz Hrvatske tijekom rata i umrla u Srbiji, u Đevrske, njezino rodno selo u Dalmaciji. Budući da bakinu kuću nije vidio 25 godina, s oduševljenjem kreće na put s ocem Mirkom (74). Na putovanju uči o roditeljstvu, obitelji, vremenu koje prolazi i sjećanjima koja ponekad nisu stvarna. 

Film je sniman u Hrvatskoj, na području Šibensko-kninske županije, oko Đevrski. Osim koproducenta Siniše Juričića, na projektu je sudjelovao čitav niz hrvatskih filmašica i filmaša - među glavnim glumcima su Snježana Sinovčić, Radoslava Mrkšić, Stojan Matavulj i Leon Lučev. Direktorica filma je bila Ana Šepić Solaja. Film je montirao Jan Klemsche

Film je realiziran u produkciji kuće PR QČE (Nikola Lezaić), a koproducent je Siniša Juričić (Nukleus Film).

U sklopu programa Horizons, slovenska redateljica Urška Djukić predstavila je svoj debitantski dugometražni igrani film Dobre djevojke, koji se premijerno javnosti predstavio na Berlinaleu, osvojivši i FIPRESCI nagradu. Koproducentica filma je Katarina Prpić (356 Films), a ostalu hrvatsku ekipe čine montažer Vlado Gojun, asistentica majstorice maske Anela Sokolac te Srđan Kokanov i Filip Friščić iz sekcije kamere. 

Redateljičin je prethodni film, kratkometražni animirani Bakin seksualni život (2021.) osvojio cijeli niz prestižnih nagrada, uključujući i francusku nacionalnu filmsku nagradu ​César te Europsku filmsku nagradu. Djukić je film režirala, a scenarij je napisala uz Marinu Gumzi.

Glavni producenti filma su Jožko Rutar i Miha Černec. Film je nastao pod okriljem Zavoda SPOK, u koprodukciji s kućama Staragara (Italija), Non-Aligned Films (Srbija), 365 Films (Hrvatska) i Nosorogi (Slovenija). 

Osim toga, kratkometražni igrani film redatelja i scenarista Jana KrevatinaGrčke marelice, uvršten je u program European Film Promotiona - Future Frames. U istom programu prikazuje se još devet kratkometražnih naslova nekih od najperspektivnijih europskih studenata i diplomanata režije.

Kratkometražni igrani uradak scenarista i redatelja Jana Krevatina imao je svjetsku premijeru lani, u sklopu konkurencije Međunarodnog festivala mediteranskog filma Cinemed u Montpellieru. Otad je prikazivan na nekim od najznačajnijih svjetskih festivala za kratku formu, poput Go Shorta u Nijmegenu i PoFF Short u Tallinnu. 

Film je nastao pod okriljem Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, a producenti su Jan Krevatin i Josip Gregov. Uloge nose Mak Tepšić, Labina Mitevska, Igor Samobor i Jure Rajšp. Direktor fotografije je Urh Pirc, a montažeri su Jan Krevatin i Klara Šovagović. Oblikovatelj zvuka je Bruno Vilhar, a scenografkinja Katarina Prislan. Glazbu za film skladao je Rok Mozbah, a za kostimografiju je bila zadužena Barbara Drmota. 

Future Frames - Generation Next of European Cinema, program je koji ističe radove mladih perspektivnih europskih filmaša i filmašica, s ciljem unaprijeđenja njihovih profesionalnih karijera. 

Program organizira European Film Promotion, a održava se u suradnji s Karlovim Varima i njihovim partnerom Allwynom, uz podršku programa Kreativna Europa. Naslove u programu odabrale su zemlje članice European Film Promotiona, a Grčke marelice za program je predložila Slovenija. 

Karlovi Vari jedan su od najstarijih i najprestižnijih filmskih festivala u Europi na kojem se prikazuje više od 200 naslova te je jedan od akreditiranih festivala s dugometražnom konkurencijom FIAPF-a, što ga stavlja uz bok festivala poput onih u Cannesu, Veneciji, Berlinu, Locarnu... Ove godine, posebne nagrade uživo primili su glumci Dakota Johnson, Peter Sarsgaard, Vicky Krieps i Michael Douglas. 

Festival se održava od 4. do 12. srpnja, a više detalja o programu možete saznati na službenoj stranici festivala

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.