Preskoči na glavni sadržaj

Panel diskusijom 'Ulaganja u male kinoprikazivače' otvoren prvi dan Proljetne konferencije Kino mreže

Od 9. do 11. svibnja u organizaciji Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje “Zlatna vrata”, Kino mreže i Hrvatskog audiovizualnog centra u Splitu se na trodnevnoj konferenciji okupilo pedesetak članova Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača.

Hrvatska mreža neovisnih kino prikazivača osnovana 2014. s ciljem jačanja položaja neovisnih kina unutar same filmske djelatnosti te pokrenuli i razvijali filmsku kulturu u svim dijelovima Hrvatske.

Prvog dana konferencije, okupljeni su kroz panel diskusiju "Ulaganja u male kino prikazivače – tko, za što i za koga?" imali prilike čuti više o mogućnostima financiranja malih neovisnih kina od Krešimira Partla, državnog tajnika u Ministarstvu kulture i medija, planovima Hrvatskog audiovizualnog centra od ravnatelja Chrisa Marcicha te ulozi Kino mreže od predsjednice Upravnog odbora Danijele Fabric Fabijanac.

Državni tajnik Partl naglasio je kako su u skladu s uočenim potrebama za nastavkom financiranja kreirali nove pozive koji će biti dostupni već krajem ove godine.

"Hrvatski audiovizualni centar i Ministarstvo kulture i medija je još 2011. počelo s projektom digitalizacije, a 2013. digitalizirano je 28 kina. Nakon toga kroz investicijski program svake godine se nastavlja s digitalizacijom i do sada je digitalizirano oko stotinjak kina. Primjećujemo da su potrebna dodatna ulaganja u ostalu opremu, ali i infrastrukturu, pa smo kroz novi Višegodišnji financijski okvir za korištenje EU sredstava planirali natječaje za temeljnu kulturnu infrastrukturu, ona koja se već upotrebljava. Tu će mogućnost za obnovu, nadogradnju i rekonstrukciju dobiti kina, knjižnice, muzeji i ostale ustanove u kulturi. Osigurali smo za tu svrhu preko 40 milijuna eura. Poziv na natječaj se očekuje u zadnjem kvartalu ove godine. Osim toga imat ćemo i komplementarne natječaje uz infrastrukturu putem Europskog socijalnog fonda plus gdje će biti omogućeno financiranje programskih sadržaja za ranjive skupine i dodatno će se moći privući mlada publika. Vjerujemo da se puno može napraviti u suradnji sa školama kako bi se djeca uputila na hrvatske filmove. Spomenuo bi uspješan primjer 'Dnevnik Pauline P.' koji je do sada pogledalo preko 66 tisuća djece i zaista smatram da imamo dovoljno kvalitetnih hrvatskih filmova za koje bi trebalo biti prostora da ih se u sklopu obrazovnih programa približi mlađim generacijama," kazao je Partl.

Chris Marcich naglasio je kako izazova malih kinoprikazivača ima mnogo, no i da se Kino mreža razvijala zadnjih godina i postala važan suradnik HAVC-u.

"Danas su vrlo aktivni, trude se i zapravo su bitan suradnik. To vidimo i u proslavi 15 godina rada HAVC-a. Jedan od izazova s kojima se mali kinoprikazivači susreću je sigurno broj djelatnika u kinodjelatnosti, ali i edukacija edukatora i edukacija publike kako bi se prenijela ljubav prema našem filmu na što bolji način. Radit ćemo zajedno na tom planu," naglasio je Marcich te dodao kako na primjećuje veći interes mladih za domaći sadržaj.

Danijela Fabric Fabijanac, predsjednica Kino mreže naglasila je izuzetnu važnost koju posvećuju upravo edukaciji djece te osiguranju dostupnosti kina u malim sredinama.

"Mi moramo brinuti o djeci. Njima nije dovoljno samo staviti najavu kino projekcije. Potrebno je raditi zatvorene projekcije, dodatno educirati nastavnike i mlade, osmisliti zanimljive programe kako bi djecu zainteresirali za film. Zapravo je želja kroz Mrežu razmijeniti iskustva svih nas i vidjeti kako se snalazimo. Veselimo se programu "H15 – 15 godina u našem filmu" gdje donosimo blok filmova publici. A svakako bi istaknula i pozitivno iskustvo Kina pod zvijezdama gdje kino projekcije približavamo gledateljima i u manjim sredinama," poručila je Fabric Fabijanac.

Za kraj panela predsjednica Kino mreže, Danijela Fabric Fabijanac, je uručila zahvalnice Krešimiru Partlu i Chrisu Marcichu za potporu i pomoć u radu udruge Kino mreže.

Naslovne fotografije: proljetna Konferencija Kino mreže
(autorica fotografija: Jelena Katavić)
(autorica teksta: Dana Jurman Jakuš)

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.