Preskoči na glavni sadržaj

Otvoreni 33. Dani hrvatskog filma

U karlovačkom kinu Edison u četvrtak, 18. listopada, svečano su otvoreni 33. Dani hrvatskog filma projekcijom restauriranog dokumentarnog filma Viktora Rybaka iz 1930. godine Zrinsko-frankopanski dan na Ozalj-gradu, uz klavirsku pratnju Marijane Pajić Šimunović. 

Okupljene su pozdravili ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Chris Marcich, koji je istaknuo kako će Dani hrvatskog filma s novim domaćinom privući novu i mladu publiku budući da se prvi put organiziraju izvan Zagreba, i Gradonačelnik grada Karlovca Davor Mandić, koji je naglasio snažnu poveznicu filma i grada.

Festival su otvorili umjetnički ravnatelj Silvestar Mileta, producentica festivala Lana Dojčinović Matovina i ravnatelj kina Edison Ivan Gojmerac, navodeći da će festival u četiri festivalska dana ponuditi bogat natjecateljski program  i raznovrstan diskurzivno – zabavni popratni sadržaj.

Natjecateljski program počinje cjelinom Prostori memorije, a među filmovima koji bilježe povijesna, kolektivna i osobna značenja ambijenata prikazat će se Dohvatiti sunce: El Shatt Ane Bilankov, meditacija o prolaznosti Evanescence Mare Šuljak te Ingresso animali vivi Igora Grubića koji pokretnu traku mesne industrije tumači kao prostor smrti.

Program će nastaviti cjelina Obitelj II: Odrastanja u koju je smješten autobiografski dokumentarac Silvestra Kolbasa Naša djeca, a koji ispituje autorov odnos prema djeci u kontekstu generacijskog nasljeđa. Djela iz cjeline Rubovi žanra uključuju igrane reference na pandemiju i ekonomsku krizu (distopijski SF Sjene zločina Gorana Lovrenščaka), susret sporta, krimića i etike (Moj trener Tomislava Šobana) i humorni horor kao sredstvo reinterpretacije Ivane Brlić-Mažuranić u Šumi Striborovoj Ane Despot.

Rodovski šarolika programska cjelina Nelagode donosi na neizvjesnosti odnosa zasnovan igrani film Niska trava Davida Gaše, mračnu i pomalo duhovitu animiranu opservaciju aristokratske loze Obiteljski portret Lee Vidaković, ali i tri namjenska filma među kojima je Dragocjena Dubravke Turić nastao kao dio Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka dojke, Autizam ne poznaje pauzu Duje Kundića koji prikazuje važnost cjelogodišnje skrbi za osobe s poremećajem autizma te videospot PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS – Pariz Rine Barbira koji je istovremeno koloplet muško-ženskog odnosa, leftoverskog erosa i tragedije.

Dok će u sklopu cjeline Radnička klasa ide u raj I biti prikazana paradigmatična priča istočnoeuropskih zemalja u tranziciji Gorana Devića Što da se radi?, u cjelini Prekidi motivom vatrogasnog angažmana pažnju privlači igrani film Čopor Marka Jukića, ali i Prozori s južne strane Eugena Bilankova koji secira posljedice prekida devetogodišnjeg romantičnog odnosa.

U sklopu popratnog programa prikazat će se Trendovi – filmovi van natjecateljskog programa koji su se istakli aktualnim i intrigantnim temama ili stilskim iskoracima. Hrvatska kinoteka predstavit će pet po komici apsurda prepoznatljivih kratkih filmova na kojima je Vatroslav Mimica sudjelovao kao redatelj ili scenarist (Ženidba gospodina Marcipana, Pozivnica, Kentaur…). Uz promociju knjige filmologa Nikice Gilića "Predavanja o filmskom modernizmu", posjetitelji će imati priliku opušteno razgovarati s autorima filmova natjecateljskog programa u ugodnom ambijentu predvorja Kina Edison te o domaćoj i svjetskoj AV industriji učiti od filmskih kritičara kroz podcast Strujanja, ali i kroz pet VR filmova upoznati grad Karlovac. Osim toga, drugi festivalski dan zaključit će party popraćen nastupom blues benda The Gigsons.

Ulaz na sve projekcije i događanja 33. Dana hrvatskog filma je besplatan.

Raspored i detalji programa na mrežnim stranicama Dana hrvatskog filma

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.