Preskoči na glavni sadržaj

Fuori Orario na Kratkom utorku

U utorak, 3. ožujka, u kinu Tuškanac u Zagrebu u 19 i 21 sat Kratki utorak ugostit će Donatella Fumarolu i Fulvija Baglivija, urednike kultne talijanske televizijske emisije Fuori Orario (Izvan radnog vremena) koja još od 1988. ide na talijanskom državnom kanalu Rai 3 (odnedavno na Rai 5). 

Radi se o noćnom alternativnom fimskom programu u kojem se izmjenjuju najrazličitije filmske i TV vrste i forme koje je nemoguće vidjeti ne samo u dnevnom rasporedu emitiranja TV postaja, nego manje-više bilo gdje. Fuori Orario (u podnaslovu cose mai viste, što bi se moglo prevesti kao "nikad viđene stvari") prikazuje sve što filmska mašta može zamisliti - od kratkih eksperimentalnih filmova, preko dugometražnih koji nikad nisu ušli u kino distribuciju, do nijemih found footagea i nikad emitiranih novinarskih reportaža iz Libanona iz 80-ih. Tu veliku knjižnicu filmskog sjećanja pokrenuo je filmski kritičar, pisac i redatelj Enrico Ghezzi. 

Na Kratkom utorku Donatello Fumarola i Fulvio Baglivi predstavit će dva programa - jedan je svojevrsna alternativna povijest talijanskog filma, a drugi se većinom sastoji od autorskih radova urednika emisije. 

U prvom programu pod imenom Moć (prah) i slava (nekoliko jadnih uputa za upotrebu iluzija) prikazat će se eksperimentalni klasik Ovjera neizvjesna (u originalu: La Verifica Incerta) pionira talijanskog underground filma Alberta Grifija. Radi se o ključnom filmu talijanske eksperimentale 60-ih koji je Grifi sastavio zajedno sa slikarom i vizualnim umjetnikom Gianfrancom Baruchellom smontiravši zajedno kadrove iz 47 uglavnom holivudskih filmova iz 50-ih čije je ostatke našao na smetlištu. 

Tu je i Inzistiramo! Suita za trenutnu slobodu Giannija Amica, jedinstvene i eklektične figure u povijesti talijanskog filma i jednog od najpotcjenjenijih talijanskih filmaša. Ovaj film prvi je iz serije njegovih kratkih filmova posvećenih avangardnom jazzu (naslov je hommage istoimenom albumu Maxa Roacha). On je ujedno i posveta Pokretu za građanska prava Afroamerikanaca, a napravljen je isključivo od pronađenih fotografija Crnih pantera.

Prijenos modulacije Piera Bargellinija vizualni je eksperiment u kojem je autor 16 mm pozitiv jednog porno filma ponovo ručno razvio koristeći posebnu metodu "stvaranja" boja iz crno-bijelog filma, koju je sam izumio. Nastavak eksperimenta sastojao se u tome da su se sa svakim prikazivanjem jedine kopije filma boje pod utjecajem vrućine projektorske lampe mijenjale, sve do neizbježnog raspadanja. Na sreću prije tog krajnjeg čina destrukcije napravljena je nova kopija filma koja će biti predstavljena upravo na Kratkom utorku. 

Osim toga prikazat će se i jedna reklama koja je, po mišljenju gostiju, djelo najznačajnijeg talijanskog umjetnika posljednjih 70 godina Marija Schifana, kao i film Yervanta Gianikiana i Angele Ricci Lucchi Električni fragmenti br.1 u kojem se autori u svom poznatom stilu bave arhivskim materijalima koji tematiziraju rat i kolonijalizam. U ovom slučaju radi se o progonu Roma za vrijeme 2. svjetskog rata.

Drugi dio programa otvorit će dva filma sicilijanskog satiričarskog dvojca Daniele Cipri i Franco Maresco. U zadnjih 30 godina oni su snimili više od 200 izuzetno inventivnih filmova od kojih su mnogi prikazivani na festivalima u Veneciji i Berlinu. Njihovo stvaralaštvo karakterizira unikatni vizualni izraz koji opisuje užase svakodnevnog života na rubu onoga što se smatra humanim. Na Kratkom utorku prikazat će se njihov intervju s kultnim Samuelom Fullerom, snimljen na lokaciji na kojoj su realizirali većinu svojih filmova, kao i Shock Runner, film u kojem uništavaju sva pravila struke. 

Nakon toga slijedi Hai-Kubrick, montažna dekonstrukcija stvaralaštva najmitskijeg od svih režisera Stanleya Kubricka, koju je za potrebe venecijanskog festivala napravio Enrico Ghezzi, tvorac Fuori Orarija. Tu je i šesta epizoda TV serije ZAUM, koja kondenzira sav rad koji su autori Fuori Orarija napravili u posljednjih 20 godina. Tema epizode je propast kapitala promatrana kroz napad na WTO tornjeve 11. rujna 2001.  

Program će završiti Codom autora Luisa Fulvia (Fulvio Baglivi)

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, u suradnji Bolonjskom kinotekom (Cineteca di Bologna). Filmovi će biti prikazivani s raznih formata (35mm, 16mm, Betacam, HD file), imaju engleske titlove, a ulaz je besplatan.

 Raspored programa:  

19 h: Moć (prah) i slava (nekoliko jadnih uputa za upotrebu iluzija) 78 minuta
Ovjera neizvjesna (La Verifica Incerta), Alberto Grifi & Gianfranco Baruchello, 1964., 16mm, 35'
Inzistiramo! Suita za trenutnu slobodu (WE INSIST! Freedom now suite), Gianni Amico, 1964., Betacam, 16' 
Prijenos modulacije (Trasferimento di Modulazione), Piero Bargellini, 1969., 16mm, 9'
Absolut Schifano, Mario Schifano, 1985., Betacam, 5' 
Električni fragmenti br.1 (Frammenti Elettrici n. 1 – Rom), Yervant Gianikian, Angela Ricci Lucchi, 2001., Betacam, 13’ 

20:30 h: Razgovor s Donatellom Fumarolom i Fulviom Baglivijem

21 h: Fuori Orario 91 minuta
Samuel Fuller 1992., Daniele Cipri & Franco Maresco, 1992. HD file, 11'
Shock Runner, Daniele Cipri & Franco Maresco, 1992., Betacam, 6' 
Hai-Kubrick, Enrico Ghezzi, 1999., Betacam, 4'
ZAUM #6 Katastrofa kapitala (Catastrofette del Capitale), Donatello Fumarola, Lorenzo Esposito & Enrico Ghezzi, 2012., HD file, 60'
Coda, Luis (Fulvio) Baglivi, 2014., 35mm, 10' 

Naslovna fotorafija: Donatello Fumarola i Fulvio Baglivi

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.