Preskoči na glavni sadržaj

Fokus na hrvatski eksperimentalni film na festivalu Intersección u Španjolskoj

Fokus program podijeljen je u četiri dijela, a posvećen je eksperimentalnim radovima hrvatskih umjetnika iz 1960-ih i 1970-ih godina, ali i recentnijim naslovima iz domaće kinematografije. Program koji broji 25 filmova odvija se u sklopu Festivala suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección koji se u španjolskom gradu A Coruña održava od 28. listopada do 1. studenog.

"Četiri projekcijska programa objedinjuju umjetničke eksperimente u filmu i videu '60-ih i '70-ih godina koji istražuju jezik strukturnog filma, eksperimenta u medijima, dokumentarnog filma i ženskih perspektiva, s djelima koja je stvorila nova generacija umjetnika. Program prikazom društvenog, ekonomskom i kulturnog konteksta odražava uvjete prošlosti i perspektive budućnosti," stoji u opisu fokus programa posvećenog hrvatskom eksperimentalnom filmu kojeg je kurirala ravnateljica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Branka Benčić. Program je nastao u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom. 

Fokus program donosi 25 kratkometražnih naslova, koji će se prikazivati u četiri cjeline. U prvom dijelu naziva 'Prazni sati' tu su: Kako se kalio čelik Igora Grubića, Karbon Tine Gverović, Strujanja Katerine Dude, Prazni sati Mate Ugrina, Još jedan odlazak Renate Poljak i Izgubljene uspomene na one dane Davida Maljkovića

U drugom dijelu nazvanom 'Dijeljenje društvenog prostora' prikazuju se recentniji radovi: Velika očekivanja Renate Poljak, Novi Južni Zagreb Darka Fritza, Post Festum Dana Okija, Sve, još uvijek, u orbiti Dane Komljena i Jamesa Lattimera te Moj stan Zvonimira Berkovića iz 1962. godine. 

Treću skupinu filmova pod zajedničkim nazivom 'Centar ne može držati' čine eksperimentalni radovi iz '60-ih: Don Quixote Vlade KristlaPrijepodne jednog fauna Tomislava Gotovca; '70-ih: Početnica 1, 2, 3 Mladena StilinovićaOpen Reel Dalibora MartinisaBez naslova Gorana Trbuljaka, te noviji filmovi poput The Third Degree Damira Očka i Skoro ništa: i dalje noć Davora Sanvincentija

U sklopu četvrte cjeline naslova 'Osobni i drugi rezovi' prikazuju se filmovi: Mačka je uvijek ženska Martine Meštrović i Tanje VujasinovićVolim te, Ines Ane HušmanOva žena se zove Jasna03 – Ruševine Nicole Hewitt, Desetoboj Sandre Sterle, te Osobni rezovi Sanje Iveković iz 1982. i Žemsko Dunje Ivanišević iz 1968. godine. 

Svoje radove osobno će predstaviti redatelji Ana Hušman i Igor Grubić, koji će u industrijskom dijelu festivala održati i masterclass predavanje

Bogati popratni program Festivala suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección uključuje i okrugle stolove, radionice i panel diskusije, no zbog epidemioloških uvjeta, raspored je podložan promjenama. 

Više detalja o festivalu možete pronaći na službenoj stranici

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.