Preskoči na glavni sadržaj

Bezinović, Haneke, Dylan i Kubrick zvijezde novog broja Hrvatskog filmskog ljetopisa

U novom broju vodećeg filmološkog časopisa doznajte kako stvara dobitnik Velike Zlatne Arene Igor Bezinović i što sve čini njegovu angažiranu estetiku, kako je Bob Dylan izvršio presudan utjecaj na razvoj dokumentarnog filma, što je zajedničko Michaelu Hanekeu i ranoj austrijskoj filmskoj pornografiji, a što njemačkom ekspresionizmu i Krsti Papiću te što Stanleya Kubricka i danas čini neprolaznim klasikom.

U prodaji je novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa (93-94 / proljeće – ljeto 2018, 268 stranica), vodećeg hrvatskog filmološkog časopisa, koji ovoga puta posebnu pažnju posvećuje stvaralaštvu jednog od najintrigantnijih filmskih autora mlađe generacije – Igoru Bezinoviću. U tekstovima samoga redatelja čitatelji mogu doznati kako je nastao Velikom Zlatnom Arenom ovjenčani Kratki izlet, a kako njegov kratkometražni prethodnik, dok Ivana Kronja temeljitom studijom cjelokupnog Bezinovićeva opusa daje smjernice za daljnje proučavanje njegove angažirane filmske estetike. U skladu s vodećim tematom broja, naslovnicu časopisa krasi fotografija Tinke Kalajžić nastala na snimanju Kratkog izleta.

U rubrici 'Studije' Rajko Petković sažeo je pak cjelokupnu filmsku povijest Austrije prije negoli se posvetio glavnom predmetu svoga rada – Michaelu Hanekeu i njegovim dugovima 'novom austrijskom filmu'. Mirela Ramljak Purgar nastavlja se, pak, baviti filmskim ekspresionizmom, povezujući jedan njemački i jedan hrvatski klasik – Wieneov Kabinet doktora Caligarija i Papićevog Izbavitelja.

U rock 'n' roll eseju Arsen Oremović spojio je svoje filmsko i glazbeno znanje kako bi nas podsjetio na značaj Pennebakerovog glazbenog, 'izravnofilmskog' dokumentarca o britanskoj turneji Boba Dylana.

Miroslav Artić u svome tekstu traga za značenjem katarze u kontekstu dijalektičkog odnosa glume i identiteta, s polazištem u tekstu previđene kritičarke i spisateljice Camille Lucerne, a s ishodištem u radu suvremene autorice Dubravke Crnojević-Carić, dok Kristina Mihalić donosi pregled problematike obrade i zaštite filmskog arhivskog gradiva, s konkretnim primjerima uspjele restauracije.

Stilom Stanleya Kubricka na razmeđu klasičnog fabularnog stila i modernizma, s posebnim naglaskom na Staze slave i 2001: Odiseju u svemiru, pozabavio se pak Tin Bačun.

Uz prikaze glavnih programa ZagrebDoxa i Berlinalea, novi Ljetopis donosi i čak 13 eseja o novijim filmovima iz pera najboljih domaćih kritičara, među ostalim o Egzorcizmu, Osmom povjereniku, Projektu Florida, Tri plakata izvan grada te o 'novom Hanekeu'.

Novi broj Ljetopisa po redovnoj cijeni od 80 kuna može se naručiti na www.hfs.hr. Na istoj poveznici dostupni su i prethodni brojevi (o gospodinu Fuliru, animaciji, filmskoj priči, indijskom filmu, glazbi i filmu, Pansiniju, filmskom snimanju, televizijskim serijama, filmskoj avangardi i dr.).

Ljetopis možete i osobno kupiti na adresi Hrvatskog filmskog saveza (Tuškanac 1, Zagreb), a od sljedećeg tjedna i u knjižarama Vuković & Runjić (Teslina 16), Superknjižara (Rooseveltov trg 4) i Shop Kina Europa (Varšavska 3).

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.