Preskoči na glavni sadržaj

43. izdanje Cineposiuma održano u Sankt Peterburgu

Cineposium, godišnja konferencija međunarodne udruge filmskih komisija (AFCI - Association of Film Commissioners International) održala se 14. i 15. rujna u Sankt Peterburgu. Paneli s istaknutim govornicima pratili su ključne teme industrije, a predstavljena je i analiza strategija koje provode vlade diljem svijeta kako bi povećale udio svojih zemalja na tržištu filmske i televizijske produkcije.

Izniman porast sadržaja (content boom) sagledan je s nekoliko ključnih aspekata, od produkcijskih kuća i velikih streamnig platformi koje produciraju i distribuiraju sadržaj, preko studija i lokacija na kojima se taj sadržaj snima i proizvodi te poveznice koju u cijelom procesu predstavljaju filmske komisije i uredi diljem svijeta.

Uloga koju poticaji poput cash/tax rebatea imaju na privlačenje produkcija, sigurnost sustava, kvaliteta lokalnih filmskih ekipa i prikaz realnog stanja na terenu (filmski studiji i infrastruktura, lokacije, dozvole) ključni su elementi za osiguravanje kvalitetnih projekata. O content boomu između ostalih su govorili Jay Roewe (viši dopredsjednik, West Coast Production, HBO), Tomasz Dabrowski (EMEA Production Policy, Netflix), Ashley Rice (izvršna dopredsjednica Legendary Television & Digital Media) i Nick Smith (Studio Development Speciaist, Blackhall Studios).

Početak suradnje AFCI-ja i Svjetske turističke organizacije (UNWTO) ove je godine stavio temu filmskog turizma u poseban fokus. O utjecaju filmova i televizijskih serija na globalnu prepoznatljivost zemalja i lokacija snimanja, porast turističkih posjeta, brending regija i gradova te velikom potencijalu ove grane turizma između ostalih govorili su Zurab Pololikashvili (glavni tajnik UNWTO) i Marcelo Risi, direktor komunikacija UNWTO kao predstavnici turističkog sektora te Philippa Mossman (International Screen Atraction, New Zealand Film Commission) i Chris Marcich, ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra sa strane filmskih komisija koje aktivno sudjeluju u privlačenju projekata koji proizvode turističke efekte poput trilogije Gospodar prstenova ili serije Igra prijestolja.

'Fenomen serije Igra prijestolja postavio je Hrvatsku kao destinaciju na svjetsku kartu filmskog turizma. Porast ciljanih turističkih posjeta Dubrovniku je od 2012. na dalje, obzirom na globalni uspjeh serije, bio očekivan. S druge strane, iznenađenje nam se dogodilo u Zagrebu, gdje je snimanje korejskog reality showa 'Romantic' rezultirao porastom posjeta turista iz Koreje od 52% u jednoj godini. Uz dodatne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice, u 5 godina je u Zagrebu ostvareno povećanje od 800% posjeta iz Koreje', rekao je Marcich tijekom panel diskusije. 

Ravnopravnost zastupljenosti žena tema je od posebnog značaja i u filmskoj industriji. Helene Granqvist (Women in Film and Television International) je predstavila konkretan projekt, vrstu 'globalnog rodnog poticaja' koji osigurava 10% popusta na usluge za rodno ravnopravne produkcijske projekte, a svoja iskustva u borbi za ravnopravnost u industriji podijelile su Christen Carr Strubbe (viša dopredsjednica, Physical Production, Universal Pictures) i Jess Conoplia (predsjednica AFCI-ja).

Vrijednost europskog tržišta video igara iznosi 21 milijardu eura, a globalno video igre prodajom nadmašuju filmsku i glazbenu industriju zajedno. O razvoju filmskog i televizijskog sadržaja sa stajališta gaming industrije govorili su Dr. Jo Twisst OBE (izvršna direktorica UKIE) i Asad Qizilbash (voditelj PlayStation Productions i dopredsjednik za marketing, PlaySation), s osvrtom na razlike u pristupu i shvaćanju produkcije, koje su ujedno i razlog dosadašnjih rezultata prilagodbe video igara u igrane filmove.

'Kod razvoja igrice morate pratiti tri osnovne stvari: mozak, srce i ruke. Što igrač misli, što osjeća i koje pokrete ruku koristi pri upravljanju. Igrač sam bira opcije, kuda ide dalje. Gledatelji filmova imaju praktički samo jednu opciju, sliku koju im daje redatelj', rekao je Asad tijekom diskusije.

Iskustva s konkretnih projekata na lokacijama diljem svijeta podijelili su istaknuti producenti Ian Smith OBE (Pobješnjeli Max: Divlja cesta, Djeca čovječanstva, Polja smrti), Michael Ruben (Narcos, Sve o mojoj majci, Pričaj s njom), Per-Henry Borch (Transformers: Posljednji vitez, Harry Potter i Princ miješane krvi), Marco Valerio Pugini (Sav novac svijeta, Rim, Solo: Priča iz Ratova zvijezda) i Aaron Shershow (Bitka za Pacifik: Ustanak, Marco Polo, Man of Tai Chi, The Adventures).

Tijekom konferencije predstavljeno je istraživanje Best Practices In Screen Sector Development, koje je za AFCI proveo Olsberg SPI. Radi se o analizi strategija koje vlade širom svijeta provode kako bi povećale udio svojih zemalja na tržištu filmske i televizijske produkcije.

Hrvatski audiovizualni centar je s Odjelom za poticaje ulaganja u audiovizualnu proizvodnju (Filming in Croatia) član AFCI-ja od 2015., a ove godine se članstvu pridružio i Zagreb Film Office.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.