21. Tabor Film Festival: 14 kratkometražnih filmova u domaćoj konkurenciji
U domaćoj konkurenciji ovogodišnjeg izdanja Tabor Film Festivala prema selekciji Ivana Ramljaka smjestilo se 14 kratkometražnih filmova, a prema dominantnoj tematici svrstani su u dvije kategorije: Životinjske priče te Pomaci u intimi. Ovogodišnje, 21. izdanje Tabor Film Festivala održat će se od 6. do 9. srpnja u Dvoru Veliki Tabor
Animirani, eksperimentalni te igrani filmovi koji pripadaju skupini Životinjske priče orijentirani su na motive i prisustvo životinja koje nijemo sudjeluju u svakidašnjim čovjekovim aktivnostima, nerijetko kao izvor utjehe ili ohrabrenja, a ponekad i poput znatiželjnih voajera s grane ili iz grmlja. Naglašavajući povremenu 'životinjsku' narav u ljudima i njihovim ponašanjima, kao i pitomost kućnih ljubimaca koji lako postaju najbolji čovjekov prijatelj, filmovi ove skupine sugeriraju na blisku povezanost i pretakanja između ljudskog civiliziranog i životinjskog divljeg svijeta.
Filmovi iz skupine Životinjske priče prikazat će se u petak, 7. srpnja s početkom u 19 sati. Tu je potresan eksperimentalni film Igora Grubića Ingresso Animali Vivi koji govori o životinji koja je preživjela pokretnu traku talijanske mesne industrije, a pobuđuje snažnu empatiju za prava životinja. Nadalje, animirani film Eeva redatelja Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak govori o kišnom sprovodu podsjećajući na prolaznost života s kojim odlaze i neispunjeni snovi, a sve uz nekoliko bezbrižnih svjedoka djetlića na grani. Eksperimentalna bilješka o budućnosti Davora Sanvincentija Mjesta koja ćemo disati pobudit će sva vaša osjetila i usmjeriti ih ka imaginaciji izazvanoj vječnim vrtlozima čovjekovih nemira u čijem su središtu uvijek pitanja slobode i odgovornosti. Za one sklonije adrenalinu, animirani film 11 Vuka Jevremovića omogućit će im da vizualiziraju misaone procese koji se zbivaju u glavi netom prije izvođenja nogometnog jedanaesterca, dok će oni koji se vode izrekom „tko ne voli životinje, ne voli ni ljude“ uživati u igranom filmu Zof Rina Barbira koji potvrđuje da je pas zaista čovjekov najbolji prijatelj te da se čvrstina tog odnosa reflektira i na one s ljudima. U informacijskom društvo koje nas sve snažnije uvjerava da je pasivnost logičan izbor, animirani film Ivane Bošnjak Volda i Thomasa Johnsona Volde Sjeti se kako sam jahala bijelog konja dokazuje suprotno – naime, važno je pobjeći od stagnacije i okusiti puninu življenja. Nastavno na problem pasivnosti, posljednji u ovoj kategoriji igrani je film Josipa Lukića i Klare Šovagović Nije zima za komarce, a govori o 33-godišnjem Karlu koji dane provodi radeći od kuće, živi s majkom, a povremeno se druži s prijateljima.
Filmovi iz druge kategorije domaće konkurencije prikazat će se u subotu, 8. srpnja s početkom u 19 sati. Pod skupnim nazivom Pomaci u intimi, sljedećih sedam filmova bave se nostalgijom za ljepšim vremenima, žaljenjem za pogrešnim odlukama te obrambenim ponašanjima kojima nastojimo očuvati dostojanstvo i umaknuti strahu ili tuzi. Nepredvidivi, ali znatno osjetljiv svijet intime otvoren je kroz filmska uprizorenja preokupacija s kojima se nosi svaki od prolaznika kojeg srećemo, a da to ni ne slutimo.
Na rasporedu je eksperimentalni film Klare Crnčević Divlje cvijeće koji je ujedno hrvatska premijera, ali i film koji je pobijedio na ZINEBI-ju u Bilbau. Film bilježi sjećanja oca koji je samo jednom u životu koristio kameru te je nakon 30 godina zamolio kćer da digitalizira VHS traku. Kakva su njegova sjećanja? U duhu obiteljskog okruženja, animirani film Lee Vidaković Obiteljski portret govori o zatečenosti Andrasa i njegove kćeri posjetom Andrasova nepredvidivog brata Zoltana, koji dolazi u pratnji svoje brojne obitelji za vrijeme raspada Austro-Ugarske. Igrano-eksperimentalni film Sunčice Fradelić Dok smo bili tu meditativan je i sinematički prikaz neminovnih promjena prikazanih kroz zimsko-ljetne životne fragmente likova. Eksperimentalno-dokumentarni foto esej Tvornica filmova Silvestara Kolbasa prikazuje prolazak vremena kroz starenje fotografskog materijala zatvorene tvornice Fotokemika. Naime, svim je materijalima davno istekao rok trajanja, stoga pokazuju vidljive znakove raspadanja, no jesu li se time raspali i zabilježeni trenuci? Horror vacui dokumentarni je film Borisa Poljaka koji podsjeća na nepredvidivost događaja – sve se može dogoditi bilo gdje i bilo kad, a ta spoznaja izaziva tjeskobu čak i ako nismo direktno involvirani u zbivanje. Još jedan podsjetnik je i film Haljina za finale Martine Meštrović koja se prisjeća bakina čina bojanja vjenčanice u crno te njezine želje da u njoj bude pokopana. Kao simbolični osvrt na situacije koje isprljaju čovjekovu mladenačku čistoću za života, ovaj film opreka je igranom filmu Vide Skerk Noćna vožnja koji prati mladu studenticu Dunju u preispitivanju odluke napuštanja rodnog kraja i odlaska u veliki grad čime je dočarana i mladenačka nesigurnost koja ostavlja duboke tragove.
Ovogodišnje, 21. izdanje Tabor Film Festivala održat će se od 6. do 9. srpnja u Dvoru Veliki Tabor, a uz kratkometražne filmove iz međunarodne i domaće konkurencije, posjetitelje očekuje raznovrstan popratni glazbeni i radionički program.
O nagradama koje će se dodijeliti na Tabor Film Festivalu, ove će godine u domaćoj konkurenciji odlučivati žiri u sastavu Šimun Šitum (prošlogodišnji pobjednik TFFa u domaćoj konkurenciji), Linn Löffler te Igor Buharov.
Sve ostale detalje o programu možete pronaći na službenoj stranici festivala.
Organizator Festivala je Obnomika d.o.o. Partneri projekta su HAVC, Ministarstvo kulture i medija, DHFR, Muzeji Hrvatskog zagorja, Krapinsko-zagorska županija, Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije, Općina Desinić