Preskoči na glavni sadržaj

19. izdanje Filmskih mutacija: Festivala nevidljivog filma u čak pet gradova

Zagrebački dio 19. izdanja Filmskih mutacija: Festivala nevidljivog filma održava se od 21. do 26. studenoga u Kinu Kinoteka, u partnerstvu s KIC-om, Kinom Forum / Filmskim programima kina Tuškanac – HFS te Centrom za kulturu i film Augusta Cesarca. Ovogodišnje izdanje, koje se odvija u Splitu, Zagrebu, Tirani, Rijeci i Ljubljani, tematski je posvećeno konceptu Dekadenta pažnje: Baladni život filma, usmjerenom na istraživanje filma kao prostora opažanja, brige i otpora u kontekstu suvremene hiperpažnje i ubrzane vizualne potrošnje.

Središnji fokus festivala ove je godine opus američkog nezavisnog autora Jona Josta, jedne od ključnih figura radikalno nezavisne kinematografije. Od 1960-ih Jost razvija karakteristične forme političkog filma, filmskog eseja, lirskog dokumentarizma i eksperimentalnih praksi dugog kadra. Jost će osobno predstaviti svoj rad u Zagrebu, gdje sudjeluje u razgovorima nakon projekcija, što publici omogućuje rijedak i neposredan uvid u njegov autorski proces i estetiku.

U zagrebačkom se programu prikazuje izbor od šesnaest Jostovih filmova, od ranih 16-mm strukturalnih i filmsko-esejističkih radova, preko baladnih filmova snimljenih na 35-mm vrpci, do recentnih digitalnih videa. Posebno su istaknuti filmovi nastali kroz suradničku improvizaciju s glumcem Tomom Blairom Posljednje pjesme za spori ples (Dead End), Postelja u kojoj spavaš, Nasmijani Rembrandt i Svi Vermeeri u New Yorku. Program uključuje i rijetko prikazivani film Texas, Osijek Francija Slaka (1987.), sniman u suradnji s Jostom tijekom njegova boravka u Hrvatskoj, čime se retrospektiva povezuje s lokalnim povijesnim i produkcijskim kontekstom.

Uz Jostove filmove, zagrebački program donosi i radove Jamesa Benninga, Francija Slaka, Pedra Coste, Damira Očka, Ivana Martinca, kolektiva The Otolith Group te film Nouvelle Vague Richarda Linklatera, prikazane unutar dviju kustoskih linija — Mahnito razdoblje karbona i Videografske operacije pažnje — koje tematski povezuju materijalnost filmske slike, pejzaž i suvremene vizualne politike.

Program je započeo projekcijama 21. i 23. studenoga u KIC-u i Kinu Forum, a od 24. studenoga nastavlja se završnim trodnevnim ciklusom u Kinu Kinoteka. Završni dan, 26. studenoga, otvara kratki film Godard 1980 Jona Josta, nakon čega slijedi hrvatska premijera Linklaterovog filma Nouvelle Vague, koja zaključuje zagrebački dio festivala.

Nakon Zagreba, festival se nastavlja u Rijeci, gdje će se od 1. do 3. prosinca u Art-kinu Croatia održati završne projekcije i razgovori.

Detaljan raspored projekcija dostupan je na službenoj stranici festivala.

Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma međunarodni je filmsko-kustoski projekt koji od 2007. vodi Tanja Vrvilo, posvećen marginaliziranim, eksperimentalnim i rijetko prikazivanim filmskim praksama te alternativnim povijestima filma. Festival se razvija u suradnji s filmskim, akademskim i arhivskim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu, a realizira u višegodišnjim tematskim ciklusima i u više gradova.

Ovogodišnje izdanje organizirano je u partnerstvu sa Split Film Festivalom / Međunarodnim festivalom novog filma, UMAS-om, Kino klubom Split, Kinom Kinoteka, KIC-om, Kinom Forum / Filmskim programima kina Tuškanac – HFS, Art-kinom i Muzejom moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Slovenskom kinotekom, Slovenskim filmskim centrom te organizacijama u Tirani (AVAN – Albanian Visual Arts Network i Albanska kinoteka).

Arhivski i filmski materijali ustupljeni su uz podršku EYE Filmmuseum Amsterdama, Henryja S. Rosenthala i Complex Corporationa, Jeremi Slaka, Slovenske kinoteke, Slovenskog filmskog centra, Ivana Vukovića, galerije neugerriemschneider i Dylana Lustrina.

Program umjetničke organizacije Film-protufilm financijski podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture i medija RH, Ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba i Zaklada Kultura nova.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.