69. Međunarodni filmski festival u Berlinu
Na 69. izdanju Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, koje će se održati od 7. do 17. veljače 2019. godine, svjetsku će premijeru imati dugometražni filmovi Bog postoji, njeno ime je Petrunija i Šavovi, manjinske hrvatske koprodukcije. Osim toga, najbolje svjetske kratkometražne filmove u Berlinu će ocjenjivati Puljanka s londonskom adresom Vanja Kaluđerčić.
Glavni natjecateljski program: Bog postoji, njeno ime je Petrunija
Filmovi odabrani u glavni natjecateljski program obuhvaćaju sadašnje i buduće smjerove kretanja 'sedme umjetnosti', a gledateljima nudi uvid u bogatstva filmskog stvaralaštva iz cijelog svijeta. Selektor glavnog natjecateljskog programa je direktor festivala Dieter Kosslick, a najboljim filmovima dodjeljuju se Zlatni i Srebrni medvjedi.
Dugometražni igrani film Bog postoji, njeno ime je Petrunija makedonske redateljice Teone Strugar Mitevske, nastao u makedonsko-belgijsko-slovensko-hrvatsko-francuskoj koprodukciji. Hrvatski koproducent filma je zagrebački Spiritus movens.
Radnja filma, čija će se svjetska premijera održati upravo na Berlinaleu, odvija se u gradu Štipu u istočnoj Makedoniji gdje svakog siječnja lokalni svećenik u rijeku baci drveni križ koji izranjaju stotine muškaraca. Onoga tko ga izroni pratit će sreća i uspjeh. Ovaj put za križem je zaronila i Petrunija te ga uspijeva ugrabiti prije drugih. Njeni suparnici su bijesni.
'Na samom snimanju filma imali smo dva glumca Ljiljanu Bogojević i Maria Knezovića, a umjetničko-tehnički dio ekipe koji je sudjelovao na snimanju su snimatelj tona Hrvoje Petek, boomer Vilim Novosel, key grip Josip Mataušić, scenski radnik Branko Cavrić i električar Dario Laljek, Željka Burić kao art director i Marina Redžepović kao casting direktorica. Također smo tehnički poduprijeli film s rasvjetnom opremom koja je došla iz Lav rasvjete. Snimanje je proteklo vrlo skladno iako se snimalo u dosta teškim uvjetima zbog vrlo niskih temperatura. Nadam se da će film imati domaću premijeru na Festivalu u Puli, a onda ćemo ga plasirati na ostale domaće festivale te u kina krajem godine.' izjavila je Zdenka Gold, hrvatska koproducentica filma.
U sklopu glavnog natjecateljskog programa svoju svjetsku premijeru imat će i film njemačke redateljice Angele Schanelec Bio sam kod kuće, ali (Ich war zuhause, aber, I Was at Home, but) nastao u njemačko-srpskoj koprodukciji (Nachmittagfilm i Dart Film & Video) koji je dijelom sniman u Istri na lokacijama u naselju Slum te u parku prirode Učka. Hrvatski dio ekipe čine: izvršni producent Tibor Keser, snimatelj tona Hrvoje Radnić, asistent produkcije Jan Herenčić, a servisna produkcija je bio Paradoks iz Zagreba. Nastanak filma su podržali Istarska filma komisija te općina Lanišće. Film prati priču 13-godišnjeg dječaka koji nestane na tjedan dana. Nakon povratka, dječak ne zna ili ne želi objasniti što je tražio i gdje je bio. Majka i učitelji pretpostavljaju da ga je na bijeg ponukala očeva smrt, ali dječakovo ponašanje se ne može u potpunosti time objasniti...
Dodajmo kako će najbolje svjetske kratke filmove u Berlinu ocjenjivati Puljanka s londonskom adresom Vanja Kaluđerčić - filmska menadžerica i selektorica brojnih filmskih festivala, a sada direktorica akvizicija velikog filmskog streaming servisa i distributera MUBI.
Panorama: Šavovi
Panorama je program Berlinalea posvećen novim filmovima etabliranih redatelja, debitantskim filmovima i otkrićima, a srce programa čine filmovi s jakim autorskim vizijama. Filmovi prikazani u tom programu konkuriraju za osam prestižnih nagrada, od kojih je najznačajnija Panorama Audience Award – nagrada koju dodjeljuje više od 20 000 posjetitelja Berlinalea.
Dugometražni igrani film Šavovi srpskog redatelja Miroslava Terzića nastao je u srpsko-slovensko-hrvatsko-bosanskoj koprodukciji, a hrvatski koproducent filma je također Spiritus movens.
Šavovi se bave temom tek rođenih beba nestalih iz bolnica u Beogradu koje su godinama, prema svjedočenju stotina roditelja, proglašavane mrtvima, a zapravo prodavane na usvajanje. Scenarij za film inspiriran je svjedočenjem jedne od majki koja vjeruje da joj je dijete oteto. Nakon što je godine provela na sudovima i općinama pokušavajući dokazati svoju sumnju, vjeruje da je konačno, nakon dva desetljeća potrage i borbe, uspjela pronaći svog nestalog sina – mladića od 20 godina koji živi sa svojom novom obitelji u okolici Beograda.
Scenarij potpisuje Elma Tataragić, direktor fotografije je Damjan Radovanović, zapažen po radu na filmu Ničije dijete Vuka Ršumovića, montažerka Milena Z. Petrović, a autorica glazbe Aleksandra Kovač. Hrvatska koproducentica filma je Zdenka Gold (Spiritus movens), a uz nju na filmu su radili scenografkinja Ana Buljan, Zoran Vujić, glumica Ksenija Marinković, asistentica produkcije Branka Rušnov i mnogi drugi. Film je nastao pod okriljem producenata Uliksa Fehmiua i Milene Trobozić Garfield (West End Production) iz Srbije, te je financijski podržan i od strane Eurimagesa.
Hrvatski audiovizualni centar na Europskom filmskom sajmu
U sklopu festivala održava se i sajam audiovizualne industrije Europski filmski sajam (European Film Market, EFM). Hrvatski audiovizualni centar na sajmu će imati svoj štand u muzeju Martin-Gropius-Bau, gdje će zainteresirani festivalski selektori, distributeri i ostali filmski profesionalci moći dobiti sve informacije o suvremenoj hrvatskoj kinematografiji. Za potrebe promocije i plasmana izdana je i posebna publikacija New Croatian Features & Shorts usmjerena na promociju i plasman novijih hrvatskih naslova svih rodova i vrsta.
U sklopu sajma organizirane su i projekcije filmova Dnevnik Diane Budisavljević Dane Budisavljević, Moj dida je pao s Marsa Marine Andree Škop i Dražena Žarkovića te F20 Arsena Antona Ostojića. Projekcije su namijenjene distributerima, selektorima, kupcima i ostalim filmskim profesionalcima.
69. izdanje Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu održat će se od 7. do 17. veljače 2019. godine, a više informacija o programu potražite na njegovoj službenoj stranici.