Preskoči na glavni sadržaj

Projekcije filmova i okrugli stol: treći dan Pulskog filmskog festivala posvećen manjinskim koprodukcijama

Na velikom platnu u pulskoj Areni u ponedjeljak, 19. srpnja održane su dvije projekcije filmova iz Međunarodnog programa, obje nastale u manjinskoj hrvatskoj koprodukciji, a u Kinu Valli, u sklopu industrijskog programa, odvijao se okrugli stol "Manjinske koprodukcije i suradnja filmskih centara iz regije". 

Jedan od središnjih događaja ovogodišnjeg Industrijskog programa, okrugli stol "Manjinske koprodukcije i suradnja filmskih centara iz regije", održan je u ponedjeljak, 18. srpnja, u Kinu Valli. Događaj je okupio niz filmskih profesionalaca koji su tijekom rasprave razmijenili svoja iskustva, planove i zamisli o učvršćivanju aktualnih uspješnih mehanizama te uspostavi novih u cilju što veće učinkovitosti sustava, posebice u svjetlu izazova financiranja filmskih projekata u državama regije, financijskih prilika u Europi te stalnog rada na privlačenju filmske publike kada su posrijedi naslovi nacionalnih kinematografija.

Jedna je od tih inicijativa i vremenska sinkronizacija natječaja za financiranje koprodukcija kako bi se zainteresirani filmaši iz regije našli u optimalnom položaju. Glavni su govornici bili ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Chris Marcich, pravnica HAVC-a Dunja Roić, direktorica Slovenskog filmskog centra Nataša Bučar te direktor Filmskog centra Srbije Gordan Matić. Skupu se obratio i predsjednik Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo Antonio Beus, a moderirao ga je filmski kritičar Boško Picula. Skup je organiziran u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom.

U pulskoj Areni su održane dvije premijerne projekcije filmova iz Međunarodnog programa. Prvi film, Ljeto kad sam naučila letjeti Radivoja Andrića, obiteljska je drama o odrastanju dvanaestogodišnje Sofije koja mašta o kampiranju s ekipom i svojem prvom poljupcu. Ipak, ljetovanje će morati provesti u trošnoj obiteljskoj kući na Hvaru, sa svojom pomalo napornom bakom Marijom i luckastom tetom Luce. Bez društva i interneta, Sofijin život na Hvaru je pakao, ali monotoniju ubrzo prekida neobično ponašanje bake Marije. Sofija naslućuje da je u pitanju nekakva tajna romansa, ali velika istraga bakinog ljubavnog života zapravo rezultira otkrićem dugo čuvane obiteljske tajne. 

Film je nastao u produkciji glavnog producenta Sense Production iz Srbije i koproducenata - hrvatske Kinorame (koproducentica je Ankica Jurić Tilić), bugarskog Art Festa i slovačke kuće Silverart. Domaća će publika film moći pogledati u kinima od 11. kolovoza u distribuciji Zagreb film festivala.

Film koji je uslijedio, Nije loše biti čovjek redatelja Dušana Kovačevića prati profesora klavira Milana pet godina nakon što je njegov kum, nekadašnja pop zvijezda Ranko Beli, nestao pod nerazjašnjenim okolnostima. Milan odluči riješiti misterij i konačno saznati što se zapravo dogodilo s Belim. Ne nalazeći na podršku i razumijevanje obitelji i okoline, Milan razvija prijateljski odnos sa psom lutalicom. Film je nastao u produkciji kuća Art & Popcorn (Srbija) i Terminal 3 (Hrvatska), a producenti su Miroslav Mogorović i Vanja Sremac

U ponedjeljak je i dodjeljena nagrada Vedran Šamanović koja se dodjeljuje u čast prerano preminulog hrvatskog snimatelja i redatelja, kao najviše godišnje filmsko priznanje filmskom umjetniku koji je te godine u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu. Ove je godine nagrada pripala Nicole Hewitt, autorici eksperimentalnog filma Žene minorne spekulacije u produkciji Studija Pangolin.

U INK-u su posjetitelji festivala mogli pogledati posebnu projekciju filma Švedsko srce moje majke redatelja Adisa Bakrača, ali i kratkometražne filmove iz Studentskog programa. Na Kaštelu održana je hrvatska premijera filma Emina Alpera, Dani suše u sklopu Međunarodnog programa. Film također nastaje u hrvatskoj manjinskoj koprodukciji, a hrvatska koproducentica je Anita Juka, 4Film. Film je svjetsku premijeru imao ovoga svibnja, u sklopu programa Izvjestan pogled Međunarodnog filmskog festivala u Cannesu. 

Na Ambreli, u sklopu programa Dizalica, prikazana je hrvatska manjinska koprodukcija Poslije zime redatelja Ivana Bakrača (hrvatski koproducent je Damir Terešak, Maxima Film) dok je u Kinu Valli održana projekcija filma Mimi Darijana Pejovskog, također hrvatskog koproducenta Damira Terešaka (Maxima Film).

U foajeu kina Valli održano je i predstavljanje šeste edicije Vremeplova 6. U suradnji Istarske filmske komisije i Pulskog filmskog festivala Vremeplov 6 donosi katalog dugometražnih filmova snimljenih u Istri. Tekstovi kronološki prate filmove koji su se od 40-ih godina prošloga stoljeća snimali na području Istre i sukcesivno su, jednom mjesečno, objavljivani u dnevnom tisku Glasa Istre od 20. svibnja 2020. do 11. svibnja 2022. Kao edicija koja se bavi značajnim, ali zanemarenim tematikama koje povezuju filmsku umjetnost, Vremeplov 6, uz minimalnu intervenciju, na jednome mjestu objedinjuje izvorno objavljene tekstove kako bi zainteresiranoj javnosti pružio cjelovit uvid u ovu važnu produkcijsku granu, nedovoljno istraženu na našem području. Autorstvo potpisuje ravnateljica Istarske kulturne agencije – Istarske filmske komisije Aleksandra Vinkerlić, a uredništvo Sanela Pliško.

Program, raspored svih projekcija i detalje i fotografije svih događaja, kao i sve ostale informacije možete pronaći na službenoj stranici Festivala

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.