Preskoči na glavni sadržaj

Program posvećen hrvatskoj kinematografiji na Međunarodnoj školi za film, televiziju i kazalište – EICAR u Parizu

Program, koji se sastoji od odabranih naslova iz recentne hrvatske produkcije te filmskih klasika, održava se od 13. do 17. lipnja povodom obilježavanja 30. godišnjice međunarodnog priznanja Republike Hrvatske te 30. obljetnice uspostave diplomatskih odnosna između Hrvatske i Francuske. Program zajednički organiziraju Veleposlanstvo Republike Hrvatske u Parizu i Hrvatski audiovizualni centar, u suradnji s Međunarodnom školom za film, televiziju i kazalište (EICAR) u Parizu. Osim toga, u sklopu programa priređen je i masterclass svjetski priznatog direktora fotografije Vanje Černjula.

Od recentne hrvatske produkcije, u okviru programa predstavit će se kratkometražni filmovi Trešnje Dubravke Turić (producentica Dijana Mlađenović, Kinematograf), Janje Nine Violić (producentica Zdenka Gold, Spiritus movens) i U plavetnilo Antonete Alamat Kusijanović (producenti Barbara Vekarić i Vlaho Krile - Motion; Zoran Dževerdanović - Blade Production).

Od dugometražnih naslova prikazuju se Comic Sans Nevija Marasovića (producenti Ankica Jurić Tilić, Hrvoje Pervan i Ira Cecić, Kinorama) i Ne gledaj mi u pijat Hane Jušić (producentica Ankica Jurić Tilić, Kinorama). 

U sklopu programa prikazuju se i klasici: Oscarom nagrađeni animirani film Surogat Dušana Vukotića te digitalno restaurirana verzija filma H-8 Nikole Tanhofera

Projekcije svih filmova odvijaju se u prostorima Međunarodne škole za film, televiziju i kazalište (EICAR) u Parizu. 

Osim toga, u sklopu programa priređen je i masterclass za studente koji će voditi višestruko nagrađivani direktor fotografije Vanja Černjul, dok će ulogu moderatora imati John McNulty.

Vanja Černjul, inače član Američke akademije filmskih umjetnosti i znanosti (kao i Antoneta Alamat Kusijanović čiji se film prikazuje U plavetnilo prikazuje u programu), diplomirao na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, nakon čega 1996. godine odlazi u SAD. Poznat je po svom radu na popularnim američkim televizijskim serijama kao što su Ružna Betty, Televizijska posla, Sestra Jackie, Narančasta je nova crna, Marco PoloKronike Times Squarea i ovogodišnje hit-serije Pozlaćeno doba, te filmovima Pizzerija Kamikaze, City Island, Profesorica engleskog i Suludo bogati Azijci. Za rad na serijama Televizijska posla i Sestra Jackie bio je nominiran za nagradu Emmy u kategoriji za najboljeg snimatelja polusatnog televizijskog serijala, a zahvaljujući radu na epizodi Marca Pola 'Fourth Step', osvojio je i nagradu Društva američkih snimatelja za najboljeg direktora fotografije u kategoriji televizijske serije. Černjul potpisuje i kameru na hrvatskim filmovima Majka asfaltaMajstori i Ćaća. Za potonji film osvojio je Zlatnu arenu za najbolju kameru na festivalu u Puli 2011. godine. Černjul je, osim toga, surađivao i na filmovima Nine Violić (kratkometražni Janje, koji se prikazuje u spomenutom programu, te dugometražni Baci se na pod). 

Naslovna fotografija: kolaž - scene iz filmova Comic Sans, Ne gledaj mi u pijat, Trešnje, Janje, U plavetnilo, Surogat, H-8; Vanja Černjul (fotografija: Tai Lem). 

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.