Preskoči na glavni sadržaj

Počeo NEM Dubrovnik 2025. 

U Dubrovniku 6. lipnja službeno je započeo TV događaj CEE regije pod imenom NEM Dubrovnik (New Europe Market) u Hotelu Dubrovnik Palace. Uz bogat izložbeni prostor, prvi dan spojio je vodeće ljude iz industrije, donositelje odluka i kreativce u nizu prezentacija, keynote predavanja i istaknutih događanja za umrežavanje. Ovogodišnje izdanje okupilo je više od 200 kupaca, 300 kompanija i 1000 sudionika, što su najveći brojevi u povijesti NEM Dubrovnika.

Jedna od najznačajnijih novina u ovogodišnjem programu bilo je uvođenje NEM Kickoff Sessionsa – novog formata osmišljenog za dobrobit budućnosti TV industrije. Sesije je otvorio Guy Bisson (Ampere Analysis), koji je govorio o tome kako se produkcija i distribucija sadržaja mijenjaju u sve zatvorenijem i reguliranijem globalnom okruženju.

Nakon njega, prvog dana, nastupio je Bernd Fesel, (EIT Culture & Creativity), koji je predstavio strategije za rast kreativnih industrija putem inovativnih investicijskih partnerstava. Izrazio je snažnu podršku platformama poput NEM-a koje potiču suradnju i napredak unutar industrije: "NEM je idealna europska pozornica za Innovation Community – EIT Culture & Creativity – kako bi dodatno ojačala svoju podršku inovacijama i poduzetništvu u audiovizualnom i medijskom sektoru. EIT Culture & Creativity pomaže transformirati europske kulturne i kreativne sektore i industrije kako bi postali održiviji, otporniji i konkurentniji. Putem ciljanih potpora smanjujemo rizik odvažnim ulaganjima u generativnu umjetnu inteligenciju (artificial intelligence), prikupljanje i obradu podataka o publici te nove pristupe intelektualnom vlasništvu, digitalnom identitetu i digitalnom suverenitetu. Dok NEM 2025 postavlja pitanje kako europski sadržaj može iskočiti na globalnoj sceni, mi stojimo uz kreativne inovatore koji se suočavaju s tim izazovom."

Sesiju je zaključio Marco Nadotti (BytePlus), prikazavši konkretne primjere koji pokazuju kako umjetna inteligencija već sada potiče značajan rast medijskog sektora i transformira angažman publike.

U ekskluzivnom Keynote Q&A razgovoru, Bartosz Witak (BBC Studios), razgovarao je sa Sanjom Božić-Ljubičić (Pickbox, Mediatranslations, Mediavision i NEM), o regionalnim strategijama, globalnoj distribuciji i sve važnijoj ulozi vrhunskog sadržaja u konkurentskom okruženju. Witak je istaknuo važnost ulaganja u ljudske resurse: "Jedan od razloga zašto su regije Bliskog istoka, Sjeverne Afrike i Turske pridodane našim postojećim teritorijima Srednje, Istočne i Južne Europe jest priznanje za ulaganje koje činimo u ljude. To je, u određenoj mjeri, i priznanje za posao koji obavljamo – jedno ne bi bilo moguće bez drugoga. Nedavno smo zaposlili dodatni marketinški tim za regiju, a trenutačno privodimo kraju proces zapošljavanja direktora za programiranje. To su samo neki primjeri, a ima ih još mnogo. Upravo su takva ulaganja nužna kako bismo partnerima mogli pružiti visokokvalitetnu uslugu." Također je istaknuo važnost integracije AI tehnologije i nedavnog noviteta. Jedna od najnovijih i najuzbudljivijih inicijativa je pokretanje servisa BBC News Polska, nastalog kroz internu suradnju s Public Broadcasters World Serviceom. Lansiranje u Poljskoj planirano je za 24. lipnja, uz planove za širenje. Cilj servisa je pružanje jasnog, objašnjavajućeg novinarstva u vremenu sve raširenije dezinformacije. Bit će to i prvi servis BBC News World Servicea koji će koristiti AI za povećanje brzine i učinkovitosti – ne za stvaranje sadržaja, već kao podršku u isporuci.

Još jedan od vrhunaca dana bio je Globo showcase pod nazivom 100 Years of Stories. Rodrigo Nascimento, (EMEA), poveo je publiku kroz povijest Globo grupacije te ponudio uvid u njezinu viziju budućnosti – utemeljenu na globalnom pripovijedanju, inovacijama i širenju. Globo je po prvi puta bio prisutan na NEM-u, a riječ je o najvećoj medijskoj kompaniji u Latinskoj Americi, te jednoj od najvećih u svijetu.

Dan je zaključen panel-raspravom o jednom od najaktualnijih izazova u industriji: ekskluzivnosti i distribucijskim pravima, kao i svim složenostima koje prate proces kupnje sadržaja. Panel pod nazivom Windowing, Exclusiveness and Distribution Deals: Buyer’s Nightmare or Opportunity?, koji je moderirao Richard Middleton iz Broadcasta, okupio je predstavnike kuća PRO TV, COSMOTE TV, HRT, Latvian Public Service Media, TVN Poland i Network4 Media Group. Razmijenjena su različita stajališta o tome kako se snaći u sve fragmentiranijem krajoliku sadržaja i pronaći ravnotežu između zahtjeva za ekskluzivnošću i dosega publike.

Prvi dan NEM Dubrovnika 2025. bio je uvertira za tjedan koji će oblikovati razgovori o televizijskom sadržaju, tehnologiji i strategiji diljem Europe i šire.

NEM Dubrovnik je B2B događaj koji se održava svake godine i posvećen je razvoju TV industrije u regiji Srednje i Istočne Europe. Redoviti gosti predstavnici su FTA i pay TV kanala, tehnoloških kompanija, pružatelja streaming usluga, telekoma i drugih pružatelja televizijskog programa, ali i glumci, producenti, redatelji, scenaristi i drugi audiovizualni profesionalci.

Proteklih godina NEM Dubrovnik okupio je predstavnike više od 180 velikih svjetskih i domaćih kompanija.

New Europe Market (NEM) skupni je naziv za niz događanja koja organizira Mediavision, hrvatska agencija za marketing i TV industriju. NEM se tradicionalno održava u Dubrovniku, dok se NEM Zagreb, posvećen televizijskim sadržajima, održao 2019. i 2022. Tijekom tri dana bogatog programa u hotelu Esplanade Zagreb, događaj je fokusiran na stvaranje televizijskih i filmskih sadržaja, gdje se održavaju brojne radionice i NEM Awards.

Uz bogat program koji se nudi, ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Chris Marcich u utorak, 10. lipnja vodit će razgovor s Emilie Anthonis koja je nedavno preuzela ulogu predsjednice MPA-a i direktorice za Europu, Bliski Istok i Afriku (EMEA) kako bi objasnila svoje poslovno putovanje i svoje viđenje te uloge.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.