Preskoči na glavni sadržaj

Osvrt na dvodnevnu konferenciju na temu 'Djeca i mladi – važnost namjenskih prostora'

Desk Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske organizirao je dvodnevnu konferenciju 'Djeca i mladi – važnost namjenskih prostora' 17. i 18. rujna 2020. putem internetskog prijenosa. Konferencija je okupila 189 sudionika, 39 govornika iz 17 europskih zemalja, te je sudjelovalo 25 DKE – Ureda MEDIA.

Ususret otvorenju Dječje kuće u Rijeci, namjera je bila ukazati na nedostatak prostora namijenjenih djeci i europskom filmu za mladu publiku, koji je prisutan diljem Europe – podjednako u velikim i malim zemljama. Nizom okruglih stolova i virtualnih razgovora tijekom kojih su sudionici podijelili uspješne primjere i različite prakse, te putem plodonosnih diskusija želja je bila potaknuti i osnažiti umrežavanje različitih dionika i korisnika.

Cilj konferencije bio je ukazati na važnost i raznolikost mogućnosti pružanja djeci i mladoj publici filmskog sadržaja visoke kvalitete, kao i obrazovanja o filmu. Upravo omogućivanjem tih perspektiva djeci i mladima, nudeći im priliku za istraživanje i prihvaćanje novih izazova, pomažemo im u razvoju senzibiliteta u percepciji predmeta, osoba, situacija i osjećaja.

Prvi dan konferencije, 17. rujna, bio je posvećen panelima koji su se bavili stavljanjem u fokus filmova za djecu i filmske edukacije na razini Europske unije, a predstavili su se i namjenski prostori za djecu te primjeri nacionalnih strategija posvećenih filmskoj edukaciji.

U prvom panelu 'Kako osnažiti proizvodnju filmova za djecu i filmsko obrazovanje na razini Europske unije?' sudjelovali su Maria-Silvia Gatta (Europska komisija / Uprava DG Connect), Claus Noer Hjorth (voditelj radne skupine za filmsko obrazovanje Europske udruge filmskih centara - EFAD), Chris Marcich (ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra), Jürgen Biesinger (producent Europske filmske nagrade (EFA) i nagrade mlade publike - Young Audience Award), Charlotte Appelgren (glavna tajnica Udruge  Cine-Regio / KIDS Regio inicijativa) te Margret Albers (voditeljica Europskog udruženja za dječji film - ECFA). Prvu panel-raspravu moderirala je Martina Petrović (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Hrvatske). Sudionici panela nastojali su dati odgovore na pitanja je li dovoljno učinjeno na razini Europske unije kada je riječ o potpori dječjem filmu i filmskoj edukaciji, s kojim se točno izazovima susreću te na koji način se može pridonijeti osnaživanju dječjeg filma i filmske edukacije u kontekstu budućeg Programa Kreativna Europa 2021. – 2027.

U drugom panelu 'Prostori namijenjeni djeci – naše priče o uspjehu!' sudionici Slobodanka Mišković (ravnateljica Javne ustanove Art-kino / Rijeka/ Hrvatska), Živa Jurančič (Kinodvor / Ljubljana / Slovenija), Pantelis Panteloglou (voditelj Raisin Factory Pyrgos / Grčka) te Mark Cosgrove (Watershed / Bristol / Velika Britanija) razmatrali su važnost prostora namijenjenih djeci i mladima. Nedostatak navedenog prostora prisutan je u velikim i malim zemljama te je potrebno dodatno raditi na njihovu osnaživanju jer su važni instrumenti potpore europskom filmu za mladu publiku te itekako pridonose, kod djece i mladih, stvaranju novih prilika za istraživanje, prihvaćanje novih izazova te razvoj vlastitog senzibiliteta. U ulozi moderatorice bila je Anne Schultka (KIDS Regio / Njemačka).

Treći panel 'Nacionalni modeli filmskog obrazovanja' okupio je sudionike Leopolda Grüna (ravnatelja Kino Vision iz Berlina / Njemačka), Marka Reida (voditelja edukacijskih programa pri Britanskom filmskom institutu), Lisbeth Arto Juhl Sibbesen (urednicu internetske platforme Filmcentralen pri Danskom filmskom institutu), Annu Håkansson (urednicu programa za djecu i mlade pri Švedskom filmskom institutu) te Kseniju Zubković (iz Slovenskog filmskog centra ). Martina Petrović, voditeljica DKE – Ureda MEDIA Hrvatske, moderirala je treću panel-raspravu. U fokusu tog panela bili su uspješni nacionalni modeli filmskog obrazovanja. Iako svaka zemlja sa sobom nosi svoje specifičnosti s obzirom na veličinu teritorija, u zaključcima panel-rasprave istaknute su prednosti uvođenja nacionalne strategije filmskog obrazovanja čije bi smjernice olakšale gledanje dječjih filmova te provođenje popratnih edukativnih radionica.

Drugi dan konferencije, 18. rujna, naglasak je bio na virtualnim prostorima za razgovor (tzv. chatrooms) putem kojih se propitkivala važnost raznovrsnih edukativnih pristupa, inicijative filmske edukacije kad nacionalne strategije izostaju te uspješni primjeri Potprograma MEDIA.

Sve ostale detalje o konferenciji možete pronaći na stranici DKE – Ured MEDIA Hrvatske. Konferencija je dostupna za gledanje na YouTube kanalu Ureda

*Vijest je preuzeta sa službene stranice DKE – Ured MEDIA Hrvatske

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.