Održana druga TV burza HAVC-a
Zagreb, 16. prosinca 2014. – U petak 12. prosinca u maloj dvorani kina Tuškanac održana je druga TV burza u organizaciji HAVC-a, pitching na kojem se predstavilo 28 projekata prijavljenih na javni poziv uoči donošenja odluke o dodjeli sredstava za razvoj scenarija i razvoj projekata televizijskih djela za 2014. godinu.
Pitching je vodio umjetnički savjetnik pri HAVC-u za ovu kategoriju, Robert Knjaz, a programu su prisustvovali urednici i producenti vodećih nacionalnih televizija, HTV-a 1, 2 i 3, Nove TV i RTL-a, te brojni drugi producenti i filmaši zainteresirani za potencijalnu daljnju suradnju na ovim projektima. Između ostalih, svoje su scenarije i projekte pitchirali Antonio Nuić, Lana Šarić, Saša Šimpraga, Dražen Siriščević, Ivan Goran Vitez, Zoran Lazić, Slaven Knezović i mnogi drugi.
„Na prvoj TV burzi održanoj u lipnju, bilo je više formata za komercijalne televizije. Na ovom pitchingu najviše su nas zainteresirali programi i formati namijenjeni adolescentima i djeci”, rekla je Marija - Jelena Zen, izvršna producentica zabavnog programa na RTL-u i dodala: „Ono što bismo mi s RTL-a voljeli vidjeti ubuduće svakako je više domaćih reality programa, doku-soapova, komedija situacije i sličnih formata. Bitna stavka vezana uz realizaciju pojedinih projekata svakako je i budžet koji je u ovim vremenima važan, ali ne i presudan. Trenutno na svim programima RTL-a prevladava domaća proizvodnja. Drugim riječima, uvijek ćemo radije odabrati lokalnu produkciju nego strani program. Što se samog pitchinga tiče podržavamo ovu inicijativu HAVC-a jer nam je jednostavnije doći na jedno mjesto i čuti sve što se nudi u jednom danu. Možda bi bilo dobro da za ubuduće prije same Burze dobijemo na uvid projekte koji će sudjelovati u pitchingu kako bismo znali što nas čeka te se na taj način još više zainteresirali za projekte koji će nam biti predstavljeni”.
S Marijom Jelenom Zen slaže se i Ana Šimičić Nižetić, voditeljica razvoja na Novoj TV – „Prva TV burza imala je bolju ponudu za komercijalne televizije i više igranih formata za koje smo se zainteresirali. Nakon prve burze održali smo čak i nekoliko razgovora, ali se zbog odskakanja od programske sheme na kraju ipak nismo realizirali. I na ovoj Burzi je bilo dosta zanimljivih formata, ali su svi više manje targetirali nacionalnu televiziju. Preporuka autorima za sljedeći put svakako je to da bi trebali nuditi i komercijalne sadržaje. Pod time mislim na sitcome, dobre dramske serije komercijalnije tematike, doku-soapove itd. Ipak, s druge strane važno je i da ljudi nude projekte iza kojih stoje i koje žele raditi, a ne da se ukalupljuju u neke projekte koji im ne leže samo kako bi ih prodali. Što se tiče nekih daljnjih akcija Nove TV dva do tri projekta svakako ćemo pozvati na sastanak i vidjeti koliko su spremni mijenjati postojeće materijale kako bi se uklopili u našu shemu. Mislim da je praksa TV burze nešto što se definitivno treba nastaviti i to barem dva puta godišnje. Savjet je da se autori otvore i prema komercijalnim televizijama i da razmišljaju o tome da je ovo prvi korak do realizacije nečega na čemu su predano radili. Uz sve to trebali bi nam dati i neke osnovne informacije o projektu - o kojem je formatu riječ, koliko je trajanje po epizodi, koliko tih epizoda ima i neke žanrovske odrednice projekta. Sve te stvari riješe se sa četiri do pet rečenica, a nama puno znače. Naravno, bitna nam je i stavka budžeta”.
„Ovo je izvanredan format. Izvrsno je da se televizije mogu upoznati s projektima koji su u nastajanju. Ja bih sve ovo što sam čuo i vidio jako rado vidio i na televiziji” – ističe Đelo Hadžiselimović, v. d. glavnog urednika Prvog programa HTV-a i dodaje: „Naravno, puno ovisi i o budžetima i o programskim potrebama, ali mi je jako drago da je tržište ovako živo i vibrantno. Gotovo da nije bilo lošeg projekta. Hrvatska televizija okreće se sve više i više hrvatskim proizvodima pogotovo kada je u pitanju dramska i dokumentarna produkcija. Daljnji koraci, kada je o ovim projektima riječ, više-manje ovise o programskim i budžetskim mogućnostima nacionalne dalekovidnice. Mislim da bi nakon ovakvog događaja bilo mudro pratiti razvoj ovih projekata i sve što vrijedi trebalo bi pronaći mjesto na nekoj od televizija. Pitching je ideja pa s obzirom na to ne bih ništa sugerirao autorima koji predstavljaju projekte - ovo je ideja i začetak nekog dobrog projekta i upravo se ovako to i radi. Ovo nije gotovo - sada treba vidjeti kako će proizvod izgledati dalje.”
Na ovom linku možete pronaći popis sudionika i projekata kao i njihove kontakte te preuzeti fotografije u visokoj rezoluciji (autorica svih fotografija je Doris Fatur).
Naslovne fotografije: Robert Knjaz; Slaven Knezović; Ivan Goran Vitez i Zoran Lazić; Lana Šarić; Đelo Hadžiselimović; Ana Šimičić Nižetić; Marija - Jelena Zen