Preskoči na glavni sadržaj

Nagrade Obiteljskom portretu Lee Vidaković na festivalima diljem svijeta

Kratkometražna stop-animacija autorice Lee Vidaković dosad je obišla 50 festivala diljem svijeta. Film je nedavno osvojio glavnu nagradu na festivalu u Tokiju, a prije toga se ovjenčao nagradom u Gruziji i posebnim priznanjem u Portugalu. Obiteljski portret, koji je prvi put prikazan na ovogodišnjem Animafestu u Zagrebu, sveukupno broji deset nagrada i priznanja. 

Obiteljski portret bio je jedan od samo 30 filmova koji su se natjecali na prvom izdanju japanskog festivala MORC koji je posvećen isključivo stop-animaciji (MORC Stop Motion Film Festival). Festival je zaprimio čak 1337 prijave. Film Lee Vidaković proglašen je najboljim, osvojivši glavnu nagradu (Grand Prize). 

Sredinom studenog, film je pak osvojio nagradu za najbolji animirani film za odrasle na Međunarodnom festivalu animiranog filma TOFUZI koji se održava u gruzijskom Tbilisiju. Uz to, tih je dana 'slavio' i u Portugalu, osvojivši Posebno priznanje žirija na festivalu Cinanima u Epsinhu. 

Obiteljski portret sveukupno broji 10 nagrada i priznanja, od čega su čak četiri glavne nagrade (Grand Prix).

Od svjetske premijere na ovogodišnjem izdanju Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb prikazan je na 50 festivala, među kojima su i PÖFF Shorts u Tallinnu, Međunarodni festival dokumentarnog i animiranog filma DOK Leipzig (Njemačka), Međunarodni festival animiranog filma u Ottawi (Kanada), StopTrik u Mariboru (Slovenija), CINÉMED u Montpellieru (Francuska) i mnogi drugi. 

"Beskrajno sam sretna i zahvalna svom timu i producentima koji su mi pomogli u ostvarenju ovog kompleksnog i tehnički zahtjevnog filma. Veselim se što film nailazi na razumijevanje i priznanja i na drugim kontinentima, iako nisam to očekivala. Nemiri u svijetu u protekle dvije godine su ovaj film postavili u jedan drugi kontekst. Iako je u Obiteljskom portretu prijetnja 1. svjetskog rata tek vrlo suptilno nagoviještena kao nevidljiva sila koja prijeti urušiti i kuću i obitelj u tiho nedljejno popodne, to nije bila primarna tema - ali je to postala. Nažalost uvijek, i opet vrlo aktualna, stvarna i bezvremena tema, koja podcrtava krhkost i ranjivost obitelji, ljudskih bića, i njihovih odnosa," rekla je autorica Lea Vidaković. 

Obiteljski portret nastao je u stop motion tehnici, a radi se o kratkometražnom filmu čija se radnja odvija početkom 20. stoljeća u Austro-Ugarskoj Monarhiji. Obiteljski odnosi ispripovijedani su kroz četrnaesteročlanu obitelj. Film prikazuje jedno nedjeljno popodne u aristokratskoj obiteljskoj kući u kojoj živi Andras sa svojom kćeri Zsófiom. Odjednom ga nenajavljeno posjećuje brat Zolta sa svojom dvanaesteročlanom obitelji. Poetična je to, mračna, i pomalo humoristična obiteljska priča, u kojoj su obiteljske veze i odnosi raščlanjeni, te stavljeni na stol.

Animirani film snimao se tijekom 2022. godine u francuskom gradu Vendômeu u sklopu rezidencije studija Ciclic (Ciclic Animation), koji je projektu dodijelio i potporu za proizvodnju. Rezidencija Ciclic ima tradiciju produciranja kratkih umjetničkih animiranih filmova, a Obiteljski portret prvi je hrvatski projekt koji je dobio tu potporu. 

Osim autorice, na izradi seta radili su Marion le Guillou, Maude Gallon, Camille Scudier, Katrin Novaković i Bruno Collet. Animaciju potpisuju Marion le Guillou, Bilitis Levillain i Viollete Delvoye, a montažu Iva Kraljević. Za rasvjetu je bila zadužena sama autorica Lea Vidaković, uz asistenciju Damiena Buquena, a asistentica redateljice je Katrin Novaković. 

Producent filma je Draško Ivezić (Adriatic Animation), a koproducenti su Jean-Francois Le Corre iz kuće Vivement Lundi! (Francuska) te Nikolina Vučetić Zečević iz Biberche productions (Srbija). 

Film je nastao uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, Grada Zagreba, Région Bretagne u suradnji s CNC, Unité Cinéma ARTE France, rezidencije NEF (Fontevraud, Francuska), Filmskog centra Srbije i Ministarstva kulture i informiranja Republike Srbije.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.