Mnoštvo hrvatskih naslova na Europskom filmskom festivalu Crossing Europe u Austriji

Dvadeset i drugo izdanje festivala održat će se od 29. travnja do 4. svibnja u Linzu, a u raznim se sekcijama prikazuje čak osam hrvatskih filmova, uključujući manjinske koprodukcije.
Hrvatski filmovi natječu se u tri kategorije: igrani, dokumentarni i film za mlade.
U konkurenciji igranog filma prikazuje se film Filipa Peruzovića Dobra djeca koji je nastao u koprodukciji s Francuskom. Scenaristi su Filip Peruzović i Nikolina Bogdanović, producentica je Tena Gojić (Dinaridi film), a koproducent Kevin Billy (Rikikiki Film). Prošle godine osvojio je nagradu na Festivalu istočnoeuropskog filma Cottbus. Priča istražuje obiteljske odnose između brata (Filip Šovagović) i sestre (Nina Violić) nakon smrti majke.
Fiume o Morte! redatelja i scenarista Igora Bezinovića natječe se u dokumentarnoj kategoriji. Producenti filma su Tibor Keser i Vanja Jambrović (Restart), a koproducenti Marina Gumzi, Erica Barbiani i Lucia Candelpergher iz kuća Nosorogi (Slovenija) i Videomante (Italija). Ove godine film je osvojio dvije nagrade na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, a u filmu Riječani prepričavaju bizarnu priču o 16-mjesečnoj okupaciji njihovog grada 1919. godine od strane talijanskog pjesnika Gabrielea D’Annunzija.
Natjecateljska kategorija YAAAS! prikazuje filmove mladih europskih filmaša u sklopu YAAAS! programa za mlade, koji radi na poboljšanju filmskog obrazovanja i prilika za mlade. Dugometražni igrani film Zečji nasip redatelja Čejena Černića Čanaka, scenarista Tomislava Zajeca i producentice Ankice Jurić Tilić (Kinorama) nastao je u koprodukciji s kućama Tremora (Litva) i Perfo Production (Slovenija) s koproducentima Alešom Pavlin i Ievom Norviliene. Film je prošle godine bio prikazan na Berlinalu, a prati zabranjenu ljubav u selu uz rijeku koja prijeti poplavom gdje mladi prijatelji obnavljaju ljubavnu vezu iz djetinjstva.
U istoj kategoriji natječe se i islandski film Kad svane dan redatelja i scenarista Rúnara Rúnarssona, nastao u koprodukciji Islanda, Nizozemske, Hrvatske i Francuske. Koprodukcijska kuća je zagrebačka MP produkcija, a koproducent Igor Nola. Prošle godine film se prikazivao na prestižnom festivalu u Cannesu, a donosi dramu o neobičnom prijateljstvu i ljubavi između dvije tugujuće mlade žene.
Osim natjecateljskog programa, hrvatski filmovi sudjeluju i u tri revijalna programa: Europska dokumentarna panorama, Europska specijalna panorama te Arhitektura i društvo.
U Europskoj dokumentarnoj panorami prikazat će se film Pod sretnom zvijezdom slovačkog redatelja Pétera Kerekesa, nastao u koprodukciji Italije, Slovačke, Češke, Austrije i Hrvatske. Producentice su Erica Barbiani, koja je napisala scenarij skupa s redateljem, i Lucia Candelpergher (Videomante), a koproducenti Péter Kerekes (Péter Kerekes Films), Vanja Jambrović i Tibor Keser (Restart), Mischief Films (Austrija) i Artcam Films (Češka). Film donosi priču o talijanskoj astrologinji Luciani i problemima njenih klijenata na humorističan način.
Zbog nominacija za nagradu publike MIOB IN SHORTS na Festivalu istočnoeuropskog filma Cottbus, dva hrvatska filma bit će prikazana u Specijalnoj europskoj panorami. Espi Ivana Grgura je kratkometražni film o promjeni spola iz producentske kuće Eclectica i producentica Tine Tišljar i Ree Rajčić. Višestruko nagrađivani animirani film Obiteljski portret Lee Vidaković producenta Draška Ivezića iz Adriatic Animation-a nastao je u francuskoj i srpskoj koprodukciji (Vivement Lundi! i Biberche) s koproducentima Jean-Françoisom Le Corre te Nikolinom Vučetić Zečević, i prikazuje jedan nepredvidiv obiteljski posjet u periodu raspada Austro-Ugarske.
Zatim, program Arhitektura i društvo donosi dokumentarne filmove koji se bave unutarnjim motivacijama i strašću svojih protagonista – prvenstveno arhitekata i drugih čiji se osobni portreti prikazuju na velikom platnu. Višestruko nagrađivani dugometražni film Vitić pleše režirao je Boris Bakal, koji je napisao scenarij s Martinom Semenčićem, a producirali su ga Boris Bakal, Adrijana Prugovečki, Tibor Keser i Ivan Kelava iz Multimedijalne umjetničke organizacije Bacači sjenki. Film prikazuje zagrebački neboder arhitekta Ivana Vitića, simbol moderne hrvatske arhitekture, koji je prepušten propadanju, kroz priče stanara zarobljenih između birokracije i osobnih sukoba.
Više o festivalu može se pronaći na poveznici.