Preskoči na glavni sadržaj

Kratke slike istražuju odnos Ante Babaje i Borisa Poljaka

Kratke slike u četvrtak, 16. veljače u 19.30 istražuju kako je naslijeđe Ante Babaje nadahnulo rad nagrađivanog dokumentarista Borisa Poljaka. 

U višestruko međunarodno nagrađivanom filmu AutofocusBoris Poljak statičnom kamerom bilježi pomno odabran isječak zbilje koji se pretvara u sveobuhvatnu sliku društva iz kojeg je izvađen. Pola stoljeća ranije ovim postupkom se majstorski koristio i veliki Ante Babaja čija dva antologijska opservacijska dokumentarca prethode Poljakovom filmu. Nakon projekcije Autofocusa te kratkih filmova Kabina i Čekaonica u režiji Ante Babaje, na rasporedu je razgovor s redateljem Autofocusa, Borisom Poljakom i oblikovateljem zvuka, Martinom Semenčićem. Tema razgovora bit će suvremenost i povijesnost ovakvog pristupa dokumentaristici. Razgovor će voditi filmska kritičarka i selektorica programa Višnja Vukašinović.

Autofocus Borisa Poljaka prikazan je na dvadesetak festivala diljem Europe, osvojio je niz nagrada, između ostalih, nagradu za najbolji kratkometražni film na Međunarodnom filmskom festivalu u Karlovim Varima 2014. Autofocus je film o crkvi svetog Nikole iz 12. stoljeća koju svake godine posjete brojni turisti. Smještena je na slikovitom brežuljku, sa stablom bora koje raste pored nje. Kamera svjedoči preobrazbi prostora u svojevrsnu pozornicu na kojoj se izmjenjuju neobični događaji, a u kojima turisti postaju glumci u predstavi.

Ante Babaja, jedan od najvažnijih hrvatskih redatelja, najpoznatiji je po adaptaciji novele 'Breza' Slavka Kolara, premda je karijeru započeo kratkometražnim filmovima. Kratkometražni radovi Kabina (1966.)  i Čekaonica (1975.) dokumentarni su eseji u kojima se očituje kako je, prema riječima filmskog kritičara Hrvoja Turkovića, dokumentarizam kod Babaje bio ključno područje iskušavanja intuitivno naslućenih upečatljivih paradigmi.

Ulaz na program je besplatan, a više informacija potražite na službenim stranicama MM centra.

Kratke slike su projekt Kulture promjene SC-a, a pozornost posvećuju inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja.  

Naslovne fotografije: kadrovi iz filma Autofocus

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.