Hrvatski film u kinima: 22 naslova i 268.817 gledatelja u 2019. godini
U 2019. godini u redovnoj kinodistribuciji prikazana su 22 domaća filma, od čega 4 manjinske koprodukcije i 19 filmova sufinanciranih kroz javne pozive Hrvatskog audiovizualnog centra.
Najgledaniji naslov godine je film o životu Ante Gotovine General Antuna Vrdoljaka u produkciji Kiklop filma sa 74.585 gledatelja. Drugi po gledanosti je Brešanova politička satira Koja je ovo država u produkciji Interfilma koji je pogledalo 58.265 gledatelja, a na trećem mjestu nalazi se dječja znanstveno fantastična uspješnica Moj dida je pao s Marsa u režiji dvojca Marine Andree Škop i Dražena Žarkovića i produkciji Studija Dim sa 29.025 gledatelja.
Na četvrtom mjestu je 'prva hrvatska zombi komedija iz budućnosti' Posljednji Srbin u Hrvatskoj redatelja Predraga Ličine, nastala u produkciji Kinorame, sa 28.072 gledatelja. Na petom mjestu slijedi najnagrađivaniji ovogodišnji domaći dokumentarno-igrani film Dnevnik Diane Budisavljević u režiji Dane Budisavljević i produkciji Hulahopa sa 26.642 gledatelja.
Šesto i sedmo mjesto na listi domaćih naslova pripalo je dvama nezavisnim komedijama - Ufuraj se i pukni sa 17.533 gledatelja i Ideš? Idem! sa 8.138 gledatelja. Osmo mjesto zauzela je društvena satira s elementima trilera Dopunska nastava u režiji Ivana-Gorana Viteza i produkciji Interfilma sa 5.825 gledatelja. Krimi-drama Mali u režiji Antonija Nuića i produkciji Propeler filma nalazi se na devetom mjestu sa 5.535 gledatelja. Listu 10 najgledanijih zaključuje dokumentarni film Tusta Andreaj Korovljeva u produkciji Factuma sa 3.980 gledatelja.
Redom dalje slijede: Za ona dobra stara vremena, Teret, Sam samcat, The Guardian Angel, Igram, Sem, Na vodi, Duboki rezovi, Izbrisana, Dom, Do kraja smrti, Lada Kamenski i Ljetnikovac.
Ukupan broj gledatelja domaćeg filma u kinima iznosi 268.817, što je treći najbolji rezultat u zadnjem desetljeću, odmah iza rekordne 2013. (436.074 gledatelja) te 2012. godine (328.158).
'Veselimo se uspjehu hrvatskih filmova u prošloj godini – kako broju filmova tako i broju posjetitelja u kinima. Uvjeren sam da će ta pozitivna klima pridonijeti daljnjem uspjehu naših filmova kod nas i u inozemstvu u godini pred nama. Ovi rezultati puno govore i o kvaliteti naših filmskih djelatnika, važno je da je publika toga svjesna i uvjeren sam da će to biti dodatna motivacija struci. Uz potrebnu podršku nadležnih tijela te nama bitnih partnera poput televizija i kina, HAVC će čitavom AV sektoru i dalje biti snažan vjetar u leđa', izjavio je tim povodom ravnatelj HAVC-a Christopher Peter Marcich.
Važno je istaknuti da su pojedini filmovi imali redovnu kinodistribuciju i van Hrvatske. Tako je Moj dida je pao s Marsa distribuiran u Češkoj, Slovačkoj, Bosni i Hercegovini te Sloveniji, Tusta u Srbiji, Makedoniji i Bosni i Hercegovini, a Dnevnik Diane Budisavljević do sada je u kinima u Srbiji i Bosni i Hercegovini pogledalo više od 25 tisuća gledatelja.
Hrvatski kinoprikazivački sektor u 2019. godini i dalje bilježi progresivan rast ukupnog broja gledatelja u odnosu na prijašnje godine – 2018. je prodano 4.607.068 ulaznica, a 2019. godine njih 4.912.282.
*Rezultati gledanosti domaćih filmova te manjinskih koprodukcija prikupljeni su izravno od distributera