Hrvatska u fokusu povodom obilježavanja 25. godišnjice Potprograma MEDIA
U razdoblju od 8. do 14. kolovoza hrvatske uspješnice audiovizualnoga sektora nalazile su se u fokusu povodom obilježavanja 25 godina postojanja Potprograma MEDIA. Svakoga dana u navedenome tjednu objavljivale su se pojedinačne priče o primjerima dobre prakse iz Hrvatske kako bi se i ostale članice Potprograma MEDIA što bolje upoznale s hrvatskom filmskom industrijom.
Podsjetimo, 2015. godine hrvatski su korisnici osigurali ukupan iznos od 797.430 eura. Radi se o rekordnome i ujedno najvećem iznosu koji su hrvatski korisnici stekli od ulaska Hrvatske u Program MEDIA 2008. godine. U prvoj polovici 2016. godine u kategorijama za razvoj pojedinačnih projekata, za festivale i selektivnu distribuciju hrvatskim je korisnicima dodijeljen ukupan iznos od 115.600 eura!
Hrvatske uspješnice koje su se našle u fokusu obilježavanja 25. godišnjice Potprograma MEDIA:
Hrvatska je, od nedavnoga uvođenja programa poticaja s povratom ulaganja od 20 %, postala jednom od najatraktivnijih europskih destinacija za snimanje filmova. Među inima posebno se ističu HBO-ov TV serijal Igre prijestolja (druga, treća, četvrta i peta sezona) kao i film Ratovi zvijezda (osma epizoda).
Djeca i edukacija
Škola u kinu – u organizaciji Art-kina Croatia u Rijeci
Škola u kinu obrazovni je program koji okuplja oko 7.000 učenika i učenica osnovnih škola te se provodi sukladno postojećemu planu i programu medijske kulture u osnovnoj školi, a sastoji se od organiziranih filmskih projekcija (njih osamdeset godišnje) i uvodnih predavanja o pojedinim elementima filmskoga jezika.
Sedmi kontinent – u organizaciji udruge Djeca susreću umjetnost
Sedmi kontinent je program filmske i medijske pismenosti koji pokušava pronaći mehanizme poticanja, senzibiliziranja djece da cijene umjetnost te pojasniti kako filmovi mogu biti od pomoći pri njezinu razumijevanju i prihvaćanju kao sastavnoga dijela života. Program danas okuplja više od 50.000 djece u Zagrebu i drugim dijelovima Hrvatske te je zasigurno postao jednom od najvažnijih hrvatskih inicijativa na temu filmske i medijske pismenosti.
Vruće ljetne priče (Hot Summer Stories)
Kino Mediteran je projekt revitalizacije dalmatinskih kina čiji je glavni cilj ponovno otvaranje kinodvorana i dovođenje filmskih programa u manje sredine diljem Dalmacije, gdje su kina odavno izvan svoje funkcije. Projekt se trenutno održava u 26 gradova te nudi uvid u filmove europske i svjetske kinematografije.
Povodom obilježavanja treće godišnjice članstva Hrvatske u Europskoj uniji Kulturni klub i Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, uz potporu Hrvatskoga audiovizualnog centra i Grada Zagreba, organizirali su Reviju europskog filma, koja se od 11. do 17. srpnja održavala u Ljetnome kinu Tuškanac.
Kina & festivali
Hrvatska mreža neovisnih kinoprikazivača
Hrvatsku mrežu neovisnih kinoprikazivača 7. studenog 2014. osnovalo je 27 kinoprikazivača iz 24 grada kako bi ojačali položaj neovisnih kina unutar same filmske djelatnosti te pokrenuli i razvijali filmsku kulturu u svim njezinim oblicima diljem Hrvatske. Trenutno Mreža broji 34 člana, 46 kina u 36 gradova i otoka.
Zagreb Film Festival – radionica – Moj prvi scenarij
Za prepoznatljiv koncept pojedinoga filmskog festivala, osim kvalitetnoga i inovativnoga filmskog programa, iznimno je bitan i edukativan filmski sadržaj. Zagreb Film Festival, koji od samoga njegova početka sufinancira Potprogram MEDIA, oduvijek je stavljao naglasak na publiku i njezinu potrebu za uvođenjem dodatnih edukativnih aktivnosti. Radionica Moj prvi scenarij okuplja šest novih polaznika koji pod budnim okom vrsnih mentora (tzv. script doctora) razvijaju svoje scenarističke projekte za dugometražni film.
Potprogram MEDIA – hrvatske uspješnice
Štriguni su dugometražni igrani žanrovski film u režiji Alda Tardozzija. Radi se o prvome hrvatskom filmu koji je sufinanciran sredstvima Potprograma MEDIA i koji je predstavljen na koprodukcijskome sajmu Frontières od 21. do 24. srpnja za vrijeme održavanja Fantasia Film Festivala, u Montréalu, u Kanadi.
Radnja Zvizdana odvija se tijekom triju različitih desetljeća, u dvama susjednim selima opterećenima povijesnim naslijeđem, te prati tri priče o zabranjenoj ljubavi. Glavne uloge igraju Tihana Lazović i Goran Marković. Radi se o prvome hrvatskom filmu, potpomognutome sredstvima Potprograma MEDIA, koji je, od razdoblja neovisnosti Hrvatske, postao dijelom službene selekcije jednoga međunarodnog natjecateljskog programa, 68. izdanja filmskoga festivala u Cannesu, te istovremeno osvojio prestižnu nagradu žirija ‒ Un Certain Regard. Tihana Lazović, ponajviše zahvaljujući svomu nastupu u ovome filmu, postala je jednom od desetero ovogodišnjih sudionika programa usmjerenoga na promoviranje mladih europskih glumačkih talenata European Shooting Stars. Zvizdan, u trajanju od 123 minute, nastao je 2015. godine u režiji Dalibora Matanića i produkciji Kinorame.
ZagrebDox Pro je program usavršavanja namijenjen autorima i producentima dokumentarnih filmova koji se održava tijekom međunarodnoga festivala dokumentarnog filma ZagrebDox. Radi se o jedinome hrvatskom programu usavršavanja koji je sufinanciran sredstvima Potprograma MEDIA. Potporu za ZagrebDox Pro također omogućuju Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba te Hrvatski audiovizualni centar.
Gaming
Reboot InfoGamer – 8. ‒ 13. studenoga 2016.
Radi se o petome izdanju manifestacije koja kontinuirano izrasta u jedan od najznačajnijih gaming sajmova u čitavoj Europi. Šestodnevno događanje održat će se na dosad najvećem prostoru, onome Zagrebačkoga velesajma, a naglasak će biti stavljen na predstavljanje najnovijih videoigara, kreatora indie videoigara, izdavača, analognih igara, VR i gaming hardvera i dr.
CGDA ‒ Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara
Klaster je osnovan po uzoru na slične strukovne udruge u svijetu, posebice u regiji, nastale kao podrška istočnoeuropskomu progresivnom razvoju videoigara u kojem sudjeluju i hrvatski kreatori. U Hrvatskoj trenutno posluje dvadesetak tvrtki za izradu videoigara. Radi se o neobično velikome broju inovativnih i kvalitetnih kreatora pa je jedan od glavnih ciljeva Klastera omogućavanje njihova daljnjega rasta kao i stvaranje uvjeta za što ugodniji rad te klimu atraktivnu i pogodnu za potencijalne ulagače.