Preskoči na glavni sadržaj

Film Proslava Bruna Ankovića premijerno prikazan u glavnoj konkurenciji festivala u Karlovim Varima

U ponedjeljak, 1. srpnja 2024. na Međunarodnom filmskom festivalu u Karlovim Varima u Velikoj dvorani hotela Thermal održana je svjetska premijera debitantskog igranog filma Proslava redatelja Bruna Ankovića i scenaristice Jelene Paljan. Film je nastao prema istoimenom, višestruko nagrađivanom romanu Damira Karakaša. Na svečanoj premijeri prisustvovala je ekipa filma snimljenog u produkciji zagrebačke Eclectice producentica Tine Tišljar i Ree Rajčić.

“Uzbuđeni smo jer puno nam znači imati debitantski film na A festivalu i biti u glavnom programu Karlovih Vara kao jednog od najozbiljnijih filmskih festivala”, izjavio je redatelj Bruno Anković dodavši da su na filmu radili godinama i da su sretni ovim uspjehom.

Glavni glumac Bernard Tomić uoči premijere u Karlovim Varima izjavio je kako mu je to prva glavna uloga u dugometražnom filmu. "Prvi puta sam na ovako velikom festivalu A kategorije pa sam uzbuđen i veselim se pogledati film s još 1.100 ljudi u dvorani", izjavio je.

Njegova filmska partnerica Klara Fiolić prisjetila se rada na filmu. "Snimanje je prošlo super, ekipa je bila predivna i svim smo bili kao jedna velika obitelj, a taj se osjećaj zadržao i nakon snimanja i jedva čekamo pokazati svima što smo napravili", rekla je Fiolić.

“Adaptacija romana “Proslava” Damira Karakaša bila je priličan scenaristički izazov, ali s obzirom na to da su izazovi zabavni, bilo mi je užitak to raditi”, izjavila je scenaristica filma Jelena Paljan.

"Čestitam cijeloj ekipi filma, projekcija je bila uspješna. Film je odličan, kao i reakcija publike. Prikazivanje ovog filma u glavnoj konkurenciji za Zlatni globus znači zaista puno za hrvatski film," komentirao je ravnatelj HAVC-a, Chris Marcich

Svjetska premijera održana je u Velikoj dvorani hotela Thermal, a uz redatelja Bruna Ankovića, scenaristicu Jelenu Paljan, producentice Reu Rajčić i Tinu Tišljar, glavne glumce Bernarda Tomića i Klaru Fiolić, montažera Tomislava Stojanovića, kostimografkinju Moranu Starčević, majstoricu maske Snježanu Gorup, scenografa Bojana Drezgića, koproducenticu Iru Cecić, izvršnu producenticu Miju Gvozdić Michl, asistenta režije Nikolu Barišića i direktora fotografije Aleksandra Pavlovića, premijeri je prisustvovao i ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra, Chris Marcich.

Festival u Karlovim Varima traje do 6. srpnja, a Proslava se natječe u glavnom programu za Kristalni globus s još 11 dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova iz cijeloga svijeta. Nakon svjetske, svoju hrvatsku premijeru imat će na 71. Pulskom filmskom festivalu već 12. srpnja u Areni, a u domaća kina stiže u distribuciji Hulahopa u studenome ove godine.

Proslava prati dvadesetak godina u životu glavnog junaka i njegove obitelji u siromašnom ličkom selu. Na kraju Drugog svjetskog rata, umoran i poražen, vojnik Mijo skriva se u šumi. Iz skrovišta promatra rodno selo u koje se ne smije vratiti. Mijo nas vodi na putovanje u prošlost, a kroz tri ključna trenutka njegova života istražujemo okolnosti koje dovode do ekspanzije ekstremizma u društvu. Ulogu glavnog lika Mije odigrala su trojica glumaca: Bernard Tomić, Lars Štern i Jan Doležal. U ulozi oca je Krešimir Mikić, u ulozi Mijine žene Drenke Klara Fiolić, a u filmu glume još i Tanja Smoje, Nedim Nezirović, David Tasić Daf i Izudin Bajrović.

Direktor fotografije je Aleksandar Pavlović, montažer Tomislav Stojanović, dizajn i miks zvuka radio je Julij Zornik, glazbu su skladali Alen i Nenad Sinkauz. Pjesma "Kad te gledan" u prvom teaseru filma Proslava djelo je  Adama Semijalca (Bebe Na Vole), a dio je vrlo uspješnog albuma “Tanac za crnega vraga” iz 2020. nastalog kao rezultat etnomuzikološkog istraživanja.

Scenograf je Bojan Drezgić, kostimografkinja Morana Starčević, a majstorica maske Snježana Gorup. Film je hrvatsko-katarska koprodukcija, uz podršku slovenske produkcijske kuće Pakt Media i koproducenata Diega Zanca i Ire Cecić.

Projekt su financijski podržali Hrvatski audiovizualni centar, Filmski institut u Dohi, Kreativna Europa (Potprogram Media) i Hrvatska radiotelevizija. Razvijao se na radionici Ekran+ u organizaciji poljskog Studija Wajda, sudjelovao je i na radionici First Cut+ te je bio predstavljen na industrijskom programu When East Meets West u Trstu i na filmskom industrijskom događanju Qumra u Dohi.

Fotografije sa svjetske premijere filma Proslava možete preuzeti na OVOJ poveznici

Naslovne fotografije: svjetska premijera filma Proslava

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.