Drugi krug MEDIA poziva 2022.
Drugi krug poziva Potprograma MEDIA 2022. odnosi se na europsku filmsku distribuciju, inovativne alate i poslovna rješenja, razvoj videoigara i imerzivnog sadržaja te TV i online sadržaj.
Nastavno na nedavnu objavu prvih poziva, Europska komisija najavila je četiri nova poziva Potprograma MEDIA:
Klaster za sadržaj: TV i online sadržaj s rokovima prijave 5. travnja i 20. rujna 2022. do 17 sati
Cilj poziva TV i online sadržaj jest povećati kapacitet filmskih producenata za razvoj i proizvodnju snažnih projekata s velikim potencijalom za cirkuliranje diljem Europe i šire te olakšati europske i međunarodne koprodukcije unutar televizijskog i online sektora.
Također, u fokusu poziva je nezavisnost filmskih producenata u odnosu na televizije i digitalne platforme te kako poboljšati suradnju između operatera, uključujući nezavisne producente, televizije, digitalne platforme i prodajne zastupnike iz različitih zemalja članica koje sudjeluju u Potprogramu MEDIA. Poziv će podrazumijevati i sudjelovanje najmanje dvije televizije, a očekuje se i suradnja s VOD platformama. Više o svemu dostupno je na ovoj poveznici.
Klaster za sadržaj: razvoj videoigara i imerzivnog sadržaja s rokom prijave 12. travnja 2022. do 17 sati
Cilj potpore razvoju videoigara i imerzivnog sadržaja jest povećati kapacitet europskih razvijača videoigara, XR studija i audiovizualnih produkcijskih tvrtki za razvoj videoigara i interaktivnih, odnosno imerzivnih iskustava s potencijalom dosezanja međunarodne publike. Potpora poziva također ima za cilj poboljšati konkurentnost europske industrije videoigara i drugih tvrtki koje proizvode interaktivni imerzivni sadržaj na europskim i međunarodnim tržištima omogućavajući zadržavanje intelektualnog vlasništva.
Podržat će se razvoj radova i prototipova interaktivnog narativnog pripovijedanja s originalnim sadržajem i/ili kvalitetnim gameplayem namijenjenim produkciji i globalnoj komercijalnoj eksploataciji putem računala, konzola, mobilnih uređaja, tableta, pametnih telefona i drugih tehnologija. Više o svemu dostupno je na ovoj poveznici.
Klaster za poslovanje: europska filmska distribucija s rokom prijave 5. travnja 2022. do 17 sati
Radi se o potpori međunarodnoj prodaji i cirkulaciji nenacionalnih europskih AV djela na svim platformama (kina, online – digitalne platforme) koje u vidu imaju i male i velike produkcije, uključujući koordinirane strategije distribucije koje pokrivaju nekoliko zemalja i poticanje ulaganja u korištenje titlova, sinkronizacije i alata za audio opis.
Potpora poziva europska filmska distribucija poticat će i podržavati širu transnacionalnu distribuciju recentnih europskih filmova osiguravanjem sredstava distributerima, a na temelju njihova rezultata na tržištu. Sredstva su namijenjena ponovnom ulaganju u stjecanje, promidžbu i distribuciju (uključujući i online) recentnih nenacionalnih europskih filmova. Više o svemu dostupno je na ovoj poveznici.
Klaster za poslovanje: inovativni alati i poslovna rješenja s rokom prijave 7. travnja 2022. do 17 sati
Cilj poziva inovativni alati i poslovni rješenja osnaživanje je konkurentnosti, skalabilnosti i održivosti tzv. europskih igrača, kao i poboljšanje vidljivosti i dostupnosti europskih AV djela te povećanje publike u digitalnom okruženju. Cilj je podržati projekte u čijem su fokusu specifični izazovi audiovizualnog sektora kao što su vidljivost, slijed objavljivanja, financiranje i teritorijalnost omogućujući snažnu i vidljivu ponudu europskih AV djela široj publici kako prekogranično tako i online.
Podržat će se razvoj i/ili širenje inovativnih alata i poslovnih rješenja, a kako bi se povećala dostupnost, vidljivost i publika europskih AV djela u digitalnom dobu i/ili pridonijelo povećanju konkurentnosti i ozelenjavanju europske audiovizualne industrije.
Prijave bi trebale predstavljati adekvatne strategije osiguranja održivije AV industrije koja više poštuje okoliš te one u čijem su fokusu ravnoteža spolova, uključenost, raznolikost i reprezentativnost. Više o svemu dostupno je na ovoj poveznici.
*Vijest je preuzeta sa službene stranice DKE – Ureda MEDIA Hrvatske