2. Međunarodni festival arheološkog filma održava se 8. i 9. studenoga u Splitu
2. Međunarodni festival arheološkog filma održava se 8. i 9. studenoga u Muzeju hrvatskih arheoloških spomenika u Splitu. Osamnaest filmova u konkurenciji natječe se za tri festivalske nagrade i nagradu publike.
Filmovi arheološke tematike iz Italije, Francuske, Poljske, Irana, Grčke, SAD, Slovenije, Irske, Belgije i Hrvatske bave se raznolikim i zanimljivim temama, a među njima je i nagrađeni film s upravo završenog festivala u Bordeauxu Ponovno pronađeni parfem.
Među ostalim, prikazat će se filmovi koji govore o velikom rimskom požaru i Neronovom ludilu, o tome kakvi su se parfemi koristili u antici, o tajnama Vučedolskog kalendara i Stonehengea, o pustinjskim katedralama Korzike, gradu Boga Baala, prvim Europljanima. Kompletan PROGRAM festivala može se preuzeti ovdje.
6. studenoga u okviru festivala otvorit će se izložba o iznimno bogatoj srednjovjekovnoj arheološkoj baštini otoka Brača. Autor izložbe je Hrvoje Gjurašin, a autor fotografija Zoran Alajbeg.
Festival će posjetiti brojni ugledni gosti: Lydie Joan (programska direktorica Međunarodnog festivala arheološkog filma u Besançonu i članica žirija u Splitu), Audrey Habasque (predstavnica festivala u Besançonu), Luc Ronat (autor nagrađenoga filma Ponovno pronađeni parfem), Bernard David-Cavaz (redatelj filma Grad i smrt), Renée Colardelle, donedavna ravnateljica Arheološkog muzeja u Grenobleu i voditeljica arheoloških istraživanja o kojima govori Grad i smrt, Eugenio Bongioanni (redatelj filma Baalbek i ideja Konstantinopola), Darko Puharić (redatelj filma Najstariji indoeuropski kalendar), Hrvoje Jelavić Šako autor filma Dioklecijanovi podrumi, Miran Erič (redatelj filma Drevni Bled), te Henri-Louis Poirier, redatelj filma Putovanja klaustra, čiji je film Tragovi jednoga grada - Carcassonne nagrađen 2010. u Splitu.
Stručni žiri festivala čine Joško Belamarić, znanstveni suradnik Instituta za povijest umjetnosti, Lydie Joan, programska direktorica Međunarodnog festivala arheološkog filma u Besançonu, Mate Zekan, muzejski savjetnik MHAS-a, Eduard Galić, redatelj i Bruno Kragić, filmolog.